Benzinski turbo motor PureTech grupacije PSA je već četvrtu godinu zaredom dobio nagradu za međunarodni motor godine...

Jučer je žiri na 20. izdanju takmičenja "International Engine of the Year Awards" u Stuttgartu već četvrtu godinu zaredom dodijelio trocilindričnom benzinskom turbo motoru Pure Tech 110 S&S i 130 S&S nagradu za najbolji motor godine u kategoriji motora sa zapreminom od 1 do 1,4 litara.

Grupacija PDS je dostavila 210 patenata za porodicu trocilindričnih benzinskih motora. Najnovija generacija motora PureTech je još efikasnija, štedljivija s aspekta potrošnje goriva i učinkovitija, koja omogućuje:

  • u prosjeku 4% nižu potrošnju goriva od prethodne generacije;
  • poboljšano reagiranje1 zahvaljujući optimizaciji turbokompresora (20 % brže povećanje okretnog momenta od 1500 okr/min dalje);
  • 75% smanjenje emisija krutih čestica zahvaljujući filteru krutih čestica benzinskog goriva (GPF2) koji odgovara faktoru usklađenosti RDE3 1,5, koji će prema Evropskom zakonodavstvu stupiti na snagu 2020., dakle tri godine unaprijed;
  • kompaktniju strukturu motora koja odgovara novoj konstrukcijskoj osnovi (CMP4) za gradska vozila, limuzine sa petoro vrata sa srednjim nivoom opreme i kompaktnim SUV-om.

Nova generacija motora, koja je u 2017. lansirana zajedno s novim Peugeotom 308, upravo se uvodi u vozila grupacije PSA, i to za oko sto verzija u više od 70 država. Svi motori odgovaraju evropskom standardu Euro 6.d-temp i kineskom standardu China 6b.

Trenutno se proizvodnja trocilindričnog motora PureTech odvija u francuskim tvornicama (Française de Mécanique u Douvrinu, u regiji Pas de Calais i u mjestu Trémery u regiji Moselle) i u jednoj kineskoj tvornici (Xiang Yang). Nakon što su tvornice u Francuskoj u 2018. godini već udvostručile svoje proizvodne kapacitete, motor PureTech će se početi proizvoditi 2019. u Tychy u Poljskoj, a 2020. godine i u Szentgotthárd u Mađarskoj.

Ovom prilikom, Alain Raposo, direktor pogonskih sistema i podvozja pri grupaciji PSA, izjavio je: "S velikim ponosom primamo ovu prestižnu nagradu već četvrtu godinu zaredom. To je dokaz sposobnosti naših razvojnih grupa. Ovim motorom je sada opremljena većina naših vozila jer je postigao veliki uspjeh kod naših klijenata. Ova nagrada je globalno priznanje za konkurentnost i učinkovitost našeg izbora benzinskih motora, a posebno našeg trocilindričnog motora PureTech."

3-valjni turbo benzinski motor PureTech 110 i 130 KS
Tip   3 valja u redu
Norma o zaštiti okoliša  

Euro 6d.temp s faktorom usklađenosti stvarnih emisija tokom vožnje (CF RDE) 1,5

Uvođenje Euro 6d od 11/2018 dalje (3 godine unaprijed)

Najveća snaga kW / KM

96 / 130 kod 5500 okr/min

81 / 110 kod 5500 okr/min

Najveći okretni moment Nm

230 kod 1750 okr/min

210 kod 1500 okr/min

Način izgaranja  

Motor sa neposrednim ubrizgavanjem u središnjem položaju i kompresijskim punjenjem

Promjenljivo vrijeme zatvaranja ventila usisnih i ispušnih ventila

Upravljanje motora i dovod u motor  

Kontrolna jedinica SSTG PSA

Neposredno ubrizgavanje 250 bar

Električno upravljanje   Inteligentno električno upravljanje optimizacijom punjenja akumulatora Stop & Start
Zapremina cm3 1199
Kompresijski odnos   10,5: 01
Promjer x hod  mm x mm 75 x 90,5
Polužje  

Radilica s modularnom glavom, fiksni klipni klinovi

Čelik visoke čvrstoće

Pumpa za ulje   Sa promjenjivom zapreminom s automatskim upravljanjem preko kontrolne jedinice
Glava motora  

Legura aluminija A57 s dodanim bakrom i termičkom obradom

Gravitacijsko livenje

Ispušni kolektor ugrađen u lijevane dijelove glave motora

Kompresijsko punjenje   Turbokompresor nove generacije, optimizirano iskorištenje, integrirani ispušni elektroventil (Dump Valve), električni zaobilazni ventil (Waste Gate)
Kućište   Iz tlačnog ulivenog aluminija u vakumu, hibridni cilindrični tuljci umetnuti s tlačnim ulijevanjem
Ubrizgavanje  

Središnje neposredno ubrizgavanje, brizgaljke sa 5 otvora izrađene po tehnologiji laserskog bušenja

Visokotlačna benzinska pumpa 250 bar

Upravljanje ventilima  

2 tubularne bregaste osovine od kompozitnog materijala

Pogon preko vlažnog remena, premaz DLC na klackalicama

Sistem ventila   Neposredni prijenos preko mehaničkih podizača
Ventili po cilindru   4 ventila po cilindru
Dužina motora mm 604,5
Visina motora mm 683,5
Širina motora mm 586
Masa prema standardu PSA kg 84 kg
Gorivo RON 91-98
Hlađenje   Upravljanje temperature s upravljačkim termostatom
Ispušna linija   Jednodijelni sklop elemenata za smanjenje zagađenja ispod turbokompresora s katalizatorom + filterom krutih čestica benzinskog goriva