Benzinski turbo motor PureTech grupacije PSA je već četvrtu godinu zaredom dobio nagradu za međunarodni motor godine...
Benzinski turbo motor PureTech grupacije PSA je već četvrtu godinu zaredom dobio nagradu za međunarodni motor godine...
Jučer je žiri na 20. izdanju takmičenja "International Engine of the Year Awards" u Stuttgartu već četvrtu godinu zaredom dodijelio trocilindričnom benzinskom turbo motoru Pure Tech 110 S&S i 130 S&S nagradu za najbolji motor godine u kategoriji motora sa zapreminom od 1 do 1,4 litara.
Grupacija PDS je dostavila 210 patenata za porodicu trocilindričnih benzinskih motora. Najnovija generacija motora PureTech je još efikasnija, štedljivija s aspekta potrošnje goriva i učinkovitija, koja omogućuje:
- u prosjeku 4% nižu potrošnju goriva od prethodne generacije;
- poboljšano reagiranje1 zahvaljujući optimizaciji turbokompresora (20 % brže povećanje okretnog momenta od 1500 okr/min dalje);
- 75% smanjenje emisija krutih čestica zahvaljujući filteru krutih čestica benzinskog goriva (GPF2) koji odgovara faktoru usklađenosti RDE3 1,5, koji će prema Evropskom zakonodavstvu stupiti na snagu 2020., dakle tri godine unaprijed;
- kompaktniju strukturu motora koja odgovara novoj konstrukcijskoj osnovi (CMP4) za gradska vozila, limuzine sa petoro vrata sa srednjim nivoom opreme i kompaktnim SUV-om.
Nova generacija motora, koja je u 2017. lansirana zajedno s novim Peugeotom 308, upravo se uvodi u vozila grupacije PSA, i to za oko sto verzija u više od 70 država. Svi motori odgovaraju evropskom standardu Euro 6.d-temp i kineskom standardu China 6b.
Trenutno se proizvodnja trocilindričnog motora PureTech odvija u francuskim tvornicama (Française de Mécanique u Douvrinu, u regiji Pas de Calais i u mjestu Trémery u regiji Moselle) i u jednoj kineskoj tvornici (Xiang Yang). Nakon što su tvornice u Francuskoj u 2018. godini već udvostručile svoje proizvodne kapacitete, motor PureTech će se početi proizvoditi 2019. u Tychy u Poljskoj, a 2020. godine i u Szentgotthárd u Mađarskoj.
Ovom prilikom, Alain Raposo, direktor pogonskih sistema i podvozja pri grupaciji PSA, izjavio je: "S velikim ponosom primamo ovu prestižnu nagradu već četvrtu godinu zaredom. To je dokaz sposobnosti naših razvojnih grupa. Ovim motorom je sada opremljena većina naših vozila jer je postigao veliki uspjeh kod naših klijenata. Ova nagrada je globalno priznanje za konkurentnost i učinkovitost našeg izbora benzinskih motora, a posebno našeg trocilindričnog motora PureTech."
3-valjni turbo benzinski motor PureTech 110 i 130 KS | ||
Tip | 3 valja u redu | |
Norma o zaštiti okoliša |
Euro 6d.temp s faktorom usklađenosti stvarnih emisija tokom vožnje (CF RDE) 1,5 Uvođenje Euro 6d od 11/2018 dalje (3 godine unaprijed) |
|
Najveća snaga | kW / KM |
96 / 130 kod 5500 okr/min 81 / 110 kod 5500 okr/min |
Najveći okretni moment | Nm |
230 kod 1750 okr/min 210 kod 1500 okr/min |
Način izgaranja |
Motor sa neposrednim ubrizgavanjem u središnjem položaju i kompresijskim punjenjem Promjenljivo vrijeme zatvaranja ventila usisnih i ispušnih ventila |
|
Upravljanje motora i dovod u motor |
Kontrolna jedinica SSTG PSA Neposredno ubrizgavanje 250 bar |
|
Električno upravljanje | Inteligentno električno upravljanje optimizacijom punjenja akumulatora Stop & Start | |
Zapremina | cm3 | 1199 |
Kompresijski odnos | 10,5: 01 | |
Promjer x hod | mm x mm | 75 x 90,5 |
Polužje |
Radilica s modularnom glavom, fiksni klipni klinovi Čelik visoke čvrstoće |
|
Pumpa za ulje | Sa promjenjivom zapreminom s automatskim upravljanjem preko kontrolne jedinice | |
Glava motora |
Legura aluminija A57 s dodanim bakrom i termičkom obradom Gravitacijsko livenje Ispušni kolektor ugrađen u lijevane dijelove glave motora |
|
Kompresijsko punjenje | Turbokompresor nove generacije, optimizirano iskorištenje, integrirani ispušni elektroventil (Dump Valve), električni zaobilazni ventil (Waste Gate) | |
Kućište | Iz tlačnog ulivenog aluminija u vakumu, hibridni cilindrični tuljci umetnuti s tlačnim ulijevanjem | |
Ubrizgavanje |
Središnje neposredno ubrizgavanje, brizgaljke sa 5 otvora izrađene po tehnologiji laserskog bušenja Visokotlačna benzinska pumpa 250 bar |
|
Upravljanje ventilima |
2 tubularne bregaste osovine od kompozitnog materijala Pogon preko vlažnog remena, premaz DLC na klackalicama |
|
Sistem ventila | Neposredni prijenos preko mehaničkih podizača | |
Ventili po cilindru | 4 ventila po cilindru | |
Dužina motora | mm | 604,5 |
Visina motora | mm | 683,5 |
Širina motora | mm | 586 |
Masa prema standardu PSA | kg | 84 kg |
Gorivo | RON | 91-98 |
Hlađenje | Upravljanje temperature s upravljačkim termostatom | |
Ispušna linija | Jednodijelni sklop elemenata za smanjenje zagađenja ispod turbokompresora s katalizatorom + filterom krutih čestica benzinskog goriva |