Od svog nastanka 1919. godine do danas Citroën nam dokazuje da se zna suočiti sa velikim izazovima na području automobilskog sporta i avanture. Modeli marke Citroën su prve pobjede u reliju ostvarili pedesetih godina prošlog stoljeća. Međutim, pravo takmičarsko doba je zapravo započelo početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća. Iako nisu nikad postigli neki veliki uspjeh, Visa 1000 Pistes i BX 4TC (oba su bila usklađena s pravilnikom grupe B) su zaslužni za to da se reli upisao u Citroënove gene.

CITROËN KREĆE U NOVO OSVAJANJE FIA SVJETSKOG RELI PRVENSTVA SA TRKAĆIM AUTOMOBILOM C3 WRC

  • Mjesec dana prije početka FIA svjetskog reli prvenstva u sezoni 2017., koji će početi sa relijem Monte Carlo, Citroën Racing je u Abu Dhabiju zvanično predstavio svoj trkaći automobil C3 WRC.
  • Trkaći automobil C3 WRC u potpunosti je usklađen sa novim pravilnikom FIA organizacije, s kojim će se uvesti nova generacija spektakularnih trkaćih automobila World Rally Cars, a simbolizira zvanični povratak Citroëna u industriju u kojoj je marka postigla već 96 pobjeda i osam titula svjetskog prvaka.
  • U sezoni 2017. ekipa Citroën Total Abu Dhabi WRT nastupiće sa dva do četiri trkaća automobila C3 WRC sa posadama: Kris Meeke / Paul Nagle, Craig Breen / Scott Martin, Stéphane Lefebvre / Gabin Moreau i šeik Khalid Al Qassimi / Chris Patterson.

NOVO POGLAVLJE U HISTORIJI ODJELA CITROËN RACING

Od svog nastanka 1919. godine do danas Citroën nam dokazuje da se zna suočiti sa velikim izazovima na području automobilskog sporta i avanture. Modeli marke Citroën su prve pobjede u reliju ostvarili pedesetih godina prošlog stoljeća. Međutim, pravo takmičarsko doba je zapravo započelo početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća. Iako nisu nikad postigli neki veliki uspjeh, Visa 1000 Pistes i BX 4TC (oba su bila usklađena s pravilnikom grupe B) su zaslužni za to da se reli upisao u Citroënove gene.

Kraljevi pustinje

1898. godine je tadašnji odjel za automobilizam preimenovan u Citroën Sport pred kojim je bio prvi veći izazov: pobjeda na reliju Pariz-Dakar. Već kod prve probe postigao je veliki uspjeh. Na tom reliju 1991. godine je Ari Vatanen slavio pobjedu. Za tim uspjehom slijedile su još tri pobjede koje je nanizao Pierre Lartigue 1994., 1995. i 1996. godine. Trkaći automobili ZX Grand Raid su kao pravi kraljevi pustinje na 42 utrke postigli 36 pobjeda i osvojili pet titula svjetskog prvaka na prvenstvu FIA Cross-country rally.

Put WRC relija

Okviri programa WRC prvenstva počeli su se postepeno formirati. Philippe Bugalski je u sezoni 1999. sa Xsarom Kit-Car osvojio reli po Kataloniji i reli po Korziki 1999. ispred trkaćih automobila klase World Rally Cars! Francuska "crvena armija" odlučila je prebaciti u višu brzinu i 2001. godine je nova Xsara WRC slavila pobjedu na utrci po Korziki. Za njenim volanom je sjedio Jesus Puras. Citroën je 2002. godinu iskoristio za pripreme i 2003. godine krenuo u svoju prvu punu sezonu.

Ekipa je sezonu počela sa nevjerovatnim uspjehom jer je na cilju relija Monte Carlo slavila trostruku pobjedu sa vozačima Loeb / McRae / Sainz. Citroën je na kraju sezone slavio prvu titulu svjetskog prvaka među konstruktorima koju je uspio sačuvati i dvije sljedeće sezone. Istovremeno su Sébastien Loeb i Daniel Elena 2004. godine započeli svoju nevjerovatnu seriju od devet uzastopnih titula svjetskog prvaka.

Na kraju sezone 2005. je Citroën odlučio da jednu godinu prekine sa takmičarskim aktivnostima i da u tom periodu razvije trkaći automobil C4 WRC. Sa tim novim vozilom je Citroën uspio obogatiti kolekciju postignuća sa tri dodatne titule prvaka, koje je osvojio u sezonama 2008 - 2010. 2011. godine je na scenu stupila nova generacija vozila. DS 3 je bio izabran za nastavak nizanja pobjeda … i u tome se izuzetno iskazao: u sezonama 2011. i 2012. kolekciji su se pridružile još dvije konstruktorske titule.

Osvajanje još jednog svjetskog prvenstva

Citroën Racing je odlučio da se i dalje takmiči na WRC prvenstvu iako manje ambiciozno, a u međuvremenu je prihvatio novi izazov i uključio se u FIA svjetsko prvenstvo touring automobila (WTCC - World Touring Car Championship). I tu je marka odmah postigla veliki uspjeh. U tri godine su trkaći automobili Citroën C-Elysée WTCC na 69 utrke osvojili 50 pobjeda. Citroën i José María López su tako osvojili tri uzastopne titule svjetskog prvaka…

Nakon prelaznog razdoblja nastupanja na raznim trkaćim pistama, Citroën se odlučio vratiti u WRC sa novim C3 koji je simbol prodajne ofenzive marke. Uskoro će početi novo doba ove predivne sage …

KLJUČNE BROJKE ODJELA CITROËN RACING

Cross-country reli (1990.-1997.)

  • 36 pobjeda na 42 probe, od toga 4 pobjede na Dakaru
  • 25 pobjeda je postigao Pierre Lartigue, 10 pobjeda je osvojio Ari Vatanen i 1 pobjedu je postigao Timo Salonen.
  • 5 titula prvaka među konstruktorima na svjetskom prvenstvu FIA Cross-country reli (od 1993. do 1997.)
  • 5 titula prvaka među vozačima: Pierre Lartigue od 1993. do 1996. i Ari Vatanen 1997. godine

WRC (1999.-2016.)

  • 96 pobjeda, od toga 11 pobjeda u Njemačkoj, 10 u Argentini, 9 Španiji i 7 u Monte Carlu
  • 238 plasmana na pobjednička postolja
  • 1484 pobjeda na brzinskim probama
  • 78 pobjeda Sébastien Loeb, 7 pobjeda Sébastien Ogier, 3 pobjede Kris Meeke, 2 pobjede Carlos Sainz i Philippe Bugalski, 1 pobjeda Dani Sordo, Mikko Hirvonen, François Duval i Jesus Puras.
  • 36 pobjeda za C4 WRC, 32 pobjede za Xsaru WRC, 26 pobjeda za DS 3 WRC, 2 pobjede za Xsaru Kit-Car
  • Rekordi: pobjede proizvođača (96) i uzastopni plasmani na pobjednička postolja (38 od Meksika 2008. godine do Velike Britanije 2010.)
  • 8 titula prvaka među konstruktorima na svjetskom reli prvenstvu FIA organizacije (od 2003. do 2005. i od 2008. do 2012.)
  • 9 titula prvaka među vozačima i suvozačima: Sébastien Loeb i Daniel Elena (od 2004. do 2012.)

WTCC (2014.-2016.)

  • 31 najbolja startna pozicija na 35 kvalifikacija
  • 50 pobjeda, 45 najbržih krugova na utrci i 119 plasmana na pobjedničko postolje na 69 utrka
  • 28 pobjeda José María López, 11 pobjeda Yvan Muller, 6 pobjeda Sébastien Loeb, 2 pobjede Ma Qing Hua, 1 pobjeda Mehdi Bennani i Tom Chilton
  • 3 titule prvaka među konstruktorima na FIA WTCC svjetskom prvenstvu touring automobila (od 2014. do 2016.)
  • 3 titule prvaka među vozačima na FIA WTCC svjetskom prvenstvu, koje je osvojio José María López (od 2014. do 2016.)

YVES MATTON: "POBJEDE U SEZONI 2017. I ZATIM OSVAJANJE TITULE PRVAKA U SEZONI 2018."

Kako je došlo do toga da se Citroën vraća na WRC prvenstvo?

"Na tu odluku utjecalo je više faktora. Kad smo završavali trogodišnji ciklus nastupa na WTCC prvenstvu, marka se počela pripremati za lansiranje strateški važnog produkta: novog C3. Istovremeno je FIA sastavljala novi pravilnik WRC prvenstva. Pošto C3 potpuno odgovara definiciji iz pravilnika, sve se idealno uklopilo. U tim okolnostima će Citroën svoje učestvovanje u automobilskom sportu pokušati okrenuti maksimalno sebi u korist. "

Sa kojim izazovima se suočavate zbog novog pravilnika?

"Na prvi pogled se može pomisliti da se radi samo o modernizovanju starog pravilnika. Ali u pitanju je mnogo više od toga. Među tri najvažnije promjene spadaju povećanje snage motora, veći utjecaj aerodinamike i ponovno uvođenje upravljanja središnjeg diferencijala. Na te tri točke smo koncentrisali naše jedinstveno stručno znanje koje smo stekli s prethodnim trkaćim automobila u klasi World Rally Cars odnosno na trkaćim pistama. Tako smo uspjeli brže napredovati nego što bi to bio slučaj bez tih iskustava, a naročito nam je uspjelo razmišljati dublje. "

Kako bi ocijenili rezultate koje ste uspjeli postići od početka projekta?

"Sve zajedno je prilično nevjerovatno. Bilo je tako malo vremena da je naš razvojni plan bio kompaktniji nego kod bilo kojeg prethodnog programa. Usprkos velikom iskustvu nismo si mogli priuštiti gubitak vremena za oblikovanje i razvoj vozila. Zahvaljujući stručnom iskustvu ekipe uspjeli smo sakupiti dosta kilometara bez ozbiljnih iskušenja. Bez tog ekspertnog znanja ne bismo uspjeli ispuniti vremenski plan. "

Da li kod Citroëna C3 WRC primjećujete neke karakteristike trkaćih automobila grupe B?

"C3 WRC nesumnjivo podsjeća na vozila o kojima je sanjala jedna cijela generacija ljubitelja relija, a među njima i ja. Trideset godina kasnije se srećom sve promijenilo, naročito s aspekta sigurnosti. Naravno da će nas u sljedećoj sezoni sigurno pratiti osjećaj da vozači moraju ukrotiti agresivnu urlajuću zvijer. Kad sam na testiranjima prvi put vidio Krisa Meekea za volanom, sam sebi sam rekao da smo uspjeli postići zadani cilj. Nova generacija WRC prvenstva biće na neki način naročito spektakularna."

Mogu li ta nova vozila unijeti novi elan u WRC prvenstvo?

"Prethodna WRC prvenstva u nekim su momentima često kritizirali zbog nedostatka agresivnosti ... Reli je inače sam po sebi bio spektakularan zbog ljepote pejzaža kroz koje se vozio, ali je trkaćim automobilima bez sumnje nedostajala neka divlja strana. Mislim da će od sada nadalje to imati. Nadam se da će te promjene probuditi interes kod mlađih zaljubljenika u relije i da će imati pozitivan efekat na prvenstvo."

Kakvu ulogu je imao Kris Meeke u razvoju Citroëna C3 WRC?

"Jednom riječju: odlučujuću. Trebali smo vođu koji će imati puno tehničkog znanja i iskustva na području razvoja. Kris sudjeluje u razvoju trkaćih automobila grupacije PSA već više od deset godina. Po struci je inženjer tako da mu je uspjelo da na određenim točkama detaljno analizira svoje zaključke. Nesumnjivo je zaslužan za to da nam je uspjelo držati se plana i realizirati zadane ciljeve."

Zašto su među odabranicima bili Craig Breen i Stéphane Lefebvre?

"Da bi u sezoni 2017. uspjeli realizirati svoj prvi cilj, a to je da redovno pobjeđujemo na reli utrkama, potpisali smo ugovor sa Krisom. Kroz čitavu lanjsku sezonu dokazao je da na svim vrstama terena zna izboriti pobjedu. A za ostale posade smo na raspolaganju imali dvije opcije. Suradnju smo mogli ponuditi iskusnom vozaču sa već uhodanim ritmom koji bi se sa Krisom potencijalno borio za poziciju lidera ekipe. Ili da slijedimo viziju marke koji ima bitno drugačiji pristup i svoje nade polaže u talentirane mlade vozače. I zaključili smo da se baš takav pristup poklapa sa onim što Citroën Racing radi već više od dvadeset godina! Craig i Stéphane su sa svojim rezultatima dokazali da imamo u našim redovima dva veoma talentirana mlada vozača. Odlučili smo da im damo priliku. Gledajući srednjoročno, baš su njih dvojica dio budućnosti WRC relija."

Kakve su vaše ambicije za sljedeće dvije sezone?

"U sezoni 2017. želimo redovno pobjeđivati na utrkama i pobijediti rivale. A za sezonu 2018. zadali smo si cilj da kući donesemo najmanje jednu titulu svjetskog prvaka."

Da li zbog Citroënovog nasljeđa osjećate dodatan pritisak?

"Pročitao sam neke komentare i zaključio sam da mnogo ljudi od trkaćeg automobila C3 WRC očekuje da bude izuzetno brz već na prvoj utrci. Naravno da osjećamo znatan pritisak. Ekipa možda još uvijek nije baš besprijekorno uhodana kao prije i trebat će malo vremena da se prilagodimo. Kao i uvijek do sada nećemo dozvoliti da nas ponese. Sa ovim izazovom suočit ćemo se s potpunim respektom koji mu pripada.

CITROËN C3 WRC: KONCENTRACIJA STRUČNOG ZNANJA I ISKUSTVA EKIPE SA ŠESNAEST TITULA SVJETSKOG PRVAKA

Na trkaćim automobilima World Rally Cars vrše se izmjene otkad su 1997. godine stupili na scenu. Njihova definicija se nadograđuje u cilju kontrole performansa ili troškova. Najveća izmjena učinjena je pred samu sezonu 2011. kad su se pojavili kompaktniji modeli sa 1,6-litarskim turbo motorom sa direktnim ubrizgavanjem. U sezoni 2017. na scenu će stupiti nova generacija vozila koja je dizajnirana s ciljem da postiže najveće performanse i da bude najspektakularnija od svih koje smo do sada susretali na cestama svjetskog prvenstva!

Citroën C3 WRC je uspio na svim područjima pomaknuti granice onoga što se postiglo u prošlosti. Tako se, na primjer, ova najnovija kreacija inženjera odjela Citroën Racing ponosi izuzetnim omjerom između mase i performansi. On, naime, iznosi 3,1 kg/KM, a kod njene prethodnice je taj omjer bio 3,8. Naravno da za veću efikasnost nisu zaslužne samo brojke jer je toj tehnološkoj nadogradnji doprinio i širi razmak među točkovima, veliki dodatni aerodinamični elementi i pogon na četiri točka, koji je odsad opremljen i sa upravljanjem središnjim diferencijalom.

Cilj: Reli Monte-Carlo 2017.

Studijsko-razvojni odjel krenuo je proučavati novi pravilnik i arhitektonsku građu novog Citroëna C3 početkom aprila 2015. Čim je upravni odbor grupacije PSA program odobrio, odjel je ubrzao svoj radni proces i detaljno ga definisao. Kad je 19. novembra 2015. obznanjena vizija budućnosti Citroëna u automobilizmu, C3 WRC je već postojao ... barem u virtualnom svijetu u radnim stanicama za kompjutersko planiranje.

Ubrzo zatim su u obližnjim radionicama počeli sastavljati prvi prototip. 11. aprila 2016. je Kris Meeke sjeo za volan i odvozio prve krugove na trkaćoj stazi Versailles-Satory.

Nedugo nakon toga je ekipa krenula na jug Francuske gdje su obavili prve probne vožnje na neravnom terenu oko grada Château Lastours. Vozilo su prekrili sa specijalnom "kamuflažnom" dekoracijom koja je sakrila stilske karakteristike novog Citroëna C3 koji u tom momentu još nije bio predstavljen javnosti.

Svakog mjeseca su približno četiri do pet dana posvetili testiranjima na raznim podlogama, tako da je ekipa uspjela osigurati pouzdan rad uz visoke performanse. Krajem juna odvožena je ključna etapa uz dolazak drugog trkaćeg automobila koji je bio namijenjen testiranju na asfaltnoj podlozi.

Iza kulisa je studijsko-razvojni odjel nastavio sa svojim radom i uspio osigurati nova poboljšanja. Prije nego što je oblik karoserije bio konačno definisan, izvršena su brojna testiranja u aerodinamičkom tunelu.

Veći broj testova obavio je Kris Meeke, koji je potvrđen za oficijelnog vozača ekipe Citroën Racing do 2018. godine. Na svakom testiranju su njegov rad potvrdili i Craig Breen i Stéphane Lefebvre, koji su zadnjeg dana testiranja obavili sva potrebna testiranja umjesto Britanca.

Ukupno je Citroën C3 WRC obavio deset testnih vožnji i odvozio 9500 kilometara.

Homologacija od strane Međunarodnog automobilističkog saveza (FIA) kao posljednja i neophodno potrebna etapa prije ulaska vozila u takmičenja obavljena je 13. decembra ove godine.

"Kako to često biva u automobilizmu, morali smo se tokom studijskog razvoja i dorade vozila držati veoma gustog rasporeda. Već na prvim testnim vožnjama smo sa zadovoljstvom utvrdili da je vozilo dobro koncipirano. Srećom nismo imali nikakvih većih poteškoća, a vozači su nam rekli da su oduševljeni ponašanjem vozila na cesti. Sada kada je skoro došao trenutak da se takmičimo sa rivalima, imamo osjećaj da smo sve dobro pripremili iako u to ne možemo biti sasvim uvjereni. Kod tako velikih izmjena pravilnika morali smo baš svi izmiješati svoje karte, a sve naše rivale veoma poštujemo."

Laurent Fregosi, tehnički direktor

Najbolji motor kojeg je Citroën Racing ikad dizajnirao

Citroën Racing se još od 2010. godine bavi razvojem i izradom svojih motora koji odgovaraju pravilniku FIA Global Racing Engine (GRE). Zahvaljujući arhitektonskoj građi koja se zasniva na 1.6-litarskom turbo motoru sa četiri cilindra i sa direktnim ubrizgavanjem, proizvođači mogu svoju tehnologiju primjenjivati na raznim prvenstvima. Tako je na primjer Citroën iskoristio svoje iskustvo iz WRC relija kod dizajniranja motora za Citroën C-Elysée WTCC. A sada je uspio znanje koje je stekao u posljednje tri sezone na trkaćim stazama iskoristiti za dizajniranje motora Citroëna C3 WRC.

Kao i njegove prve dvije pokusne verzije, i novi motor ekipe Citroën Racing ima blok motora od aluminija izrađen od jednog komada. Ovaj vješto dizajniran proizvod od metala mora biti u skladu sa strogim pravilom s aspekta minimalne težine i visine težišta vozila.

  • Za povećanje performansi koje je najavljeno za sezonu 2017. zaslužan je sljedeći najvažniji faktor: veća prirubnica otvora za dovod zraka u turbo kompresor koju smo sa 33 mm raširili na 36 mm. Motor ima 20 % veću snagu i postiže 380 konjskih snaga. Na drugoj strani turbo kompresor ima pritisak ograničen na 2,5 bara, što znači da okretni moment ostaje relativno stabilan na oko 400 Nm.

Motor WTCC trkaćih automobila je već imao ugrađenu prirubnicu širine 36 mm, tako da jači protok i veće unutarnje opterećenje nisu inženjerima za Citroën Racing motore stvarali nikakve specijalne poteškoće. Tu početnu prednost su zapravo iskoristili za produbljenu studiju najmanjih detalja. U suradnji sa hemijskim inženjerima marke Total uspjeli su za vrijeme intenzivnih istraživanja trenja poboljšati iskoristivost i povećati efikasnost.

Inženjeri su se više nego ikada do sada prioritetno posvetili pouzdanom djelovanju. Sa kvotom od tri motora po vozilu u sezoni je lista tehničkih specifikacija usporediva sa onim što važi za WTCC prvenstvo na kojem mehanički dijelovi moraju izdržati manje kilometara, ali pri većoj prosječnoj brzini.

"Mislim da mogu sa uvjerenjem tvrditi da je Citroën C3 WRC opremljen najsavršenijim motorom od svih koje smo do sada razvili. Dok smo sudjelovali na WTCC prvenstvu, uspjeli smo naša iskustva iz relija proučiti sa određene distance i to nam je omogućilo da se sa novim izazovom suočimo na sasvim drugačiji način. Okviri pravilnika GRE su veoma strogi, ali nam daju dovoljno slobode za razvoj novih rješenja. Morali smo donijeti nekoliko krucijalnih tehnoloških odluka koje sada, razumije se, ne mogu detaljno nabrajati! Ponosni smo na postignute rezultate, naročito na području smanjenja trenja. Još više nas veseli činjenica da će ta unapređenja jednoga dana biti uvedena u serijsku proizvodnju čitave palete vozila marke Citroën."

Patrice Davesne, voditelj razvoja motora

Povećana efikasnost podvozja na svim vrstama terena                

Citroën C3 WRC ima sličnu arhitektonsku građu kao njegovi prethodnici. Karoserija serijskog modela je na nekim mjestima prerezana da bi se u nju mogla ugraditi dva zadnja blatobrana od kompozitnog materijala, sigurnosni kavez i nosivi mostovi sa kojima su ojačane osovine.

C3 WRC je prvi Citroënov trkaći automobil iz serije World Rally Car koji je dizajniran na karoseriji sa petoro vrata. Zadnja vrata su odstranjena, ali je usprkos takvoj konfiguraciji trebalo uložiti puno rada u raspored i ergonomski dizajn vozila koji će posadi osigurati što optimalniji položaj, pri čemu je trebalo u obzir uzeti razne faktore kao što su raspodjela težine, vidljivost i pasivna sigurnost.

Posljednja stavka i dalje ostaje najveća briga inženjera ekipe Citroën Racing kao i eksperata FIA organizacije. Na području povećanja sigurnosti posade, naročito za slučaj bočnog sudara, nismo ništa zaobišli. Vrata su, na primjer, pojačana dodatnim slojem materijala iz kompozitnih vlakana. Na neki način su slična AirBump® zaštitama, ali sa znatno većim kapacitetom! Unutrašnja strana vrata prekrivena je pjenastom gumom velike gustoće koja apsorbira energiju, a školjkasta sjedala opremljena su naslonima za glavu sa novim zaštitama.

Pravilnik sezone 2017. nam je na raznim područjima dozvolio brojne slobodne odluke. Najočitija među njima je povećanje najveće širine, koja od sada može iznositi 1875 mm (+55 mm), što omogućava stabilnije ponašanje na cesti i nove opcije za aerodinamičnost.

Ovjes je kao ključni element pogonskog sklopa koji utječe na osjećaj vozača u vožnji prošao nekoliko važnih izmjena. Amortizeri, koje je dizajnirao i proizveo Citroën Racing, nagnuti su pod uglom što im omogućava veći hod. Među najveće inovacije koje su uvedene u trkaći automobil C3 WRC ubrajamo geometriju ovjesa koja je kod verzije za asfaltnu podlogu drugačija u odnosu na onu kod trkaćeg automobila za neravan teren.

  • I pogon na četiri točka je prošao veoma važnu promjenu jer je ponovno opremljen s hidrauličkim upravljanjem središnjim diferencijalom. Sistem koji se koristio već kod vozila Xsara i C4 WRC omogućava prednjoj i zadnjoj osovini rotaciju sa različitom brzinom. Zahvaljujući funkciji za upravljanje hidrauličkim pritiskom u centralnoj sklopki se okretni moment prenosi sa jedne na drugu osovinu čime se ublažava podupravljanje i ograničava eventualno proklizavanje.

Mišićav dizajn

Citroën C3 WRC nas na prvi pogled privuče sa svojim mišićavim dizajnom i originalnom morfološkom građom. Kao i serijski model C3 i trkaći automobil WRC izražava izdržljivost, snagu, svježinu i energiju.

Promjene na području aerodinamike koje su se mogle izvesti zahvaljujući manje restriktivnom pravilniku, aktivno doprinose povećanju kapaciteta vozila. Aerodinamična sila koju stvaraju dodatni aerodinamični elementi doprinosi većoj stabilnosti vozila kod velike brzine, dok otvori za dovod zraka hlade motor, mjenjač i kočnice.

Prije donošenja odluke o konačnom obliku karoserije isprobane su brojne međusobno povezane mogućnosti. To se može zaključiti ako pažljivo pregledamo fotografije koje su snimljene u različitim mjesecima ...

Podignut i karizmatičan prednji sklop odiše izdržljivošću i stapa se sa bočnim linijama, a silueti vozila osigurava ravnotežu i prirodnu snagu. Svjetla na dva nivoa, logotip dvostruke strjelice i dvostruka kromirana letvica protežu se sve do dnevnih farova od LED dioda koji su prepoznatljiv znak Citroëna. Na braniku, koji ima ulogu centralnog elementa aerodinamičnog kapaciteta, postavljeni su spojler i lopatice koje stvaraju aerodinamičnu silu i ograničavaju podupravljanje. Donji dio je kod verzije za neravan teren drugačiji od onog kod verzije za asfaltnu podlogu. Kroz otvore za dovod zraka hlade se hladnjak, izmjenjivač turbo kompresora i kočnice. Vruć zrak izlazi preko proreza na poklopcu motora i na gornjem dijelu prednjih blatobrana.

Pri pogledu na vozilo sa bočne strane ističe se lebdeći krov kojeg podupiru dva crna stupića vjetrobranskog stakla. Dorađeni omjeri između lima i staklenih površina naglašavaju zaštitničku dimenziju Citroëna C3 WRC. Donji dio vozila odskače zbog širokih pragova preko kojih je proveden protok zraka na bočnim površinama. Preko otvora na zadnjim vratima hlade se kočnice. Kao i na prednjem dijelu, vruć zrak i na stražnjem dijelu izlazi kroz donji dio blatobrana.

I zadnji branik je prošao mnogobrojne dorade tako da omogućava odbijanje zemlje i snijega na neravnom terenu. Aerodinamični oblik "odražavaju" i stražnji 3D farovi zbog kojih Citroën C3 ima originalan vrhunsko-tehnološki izgled. Zadnji difuzor, nad kojim je postavljena centralna ispušna cijev, stvara dodatni aerodinamičan pritisak jer preko njega prolazi tok zraka ispod vozila.

I na kraju, aerodinamične elemente dopunjava i spojler spektakularnog oblika. Sastavljen je od donjeg "sloja" i kompleksne gornje površine. Za osiguranje veće efikasnosti spojler je postavljen više unatrag i za 50 mm više nego kod prethodnog pravilnika.

"Zahvaljujući iskustvu koje smo imali sa Citroënom C-Elysée WTCC kod ovog vozila nismo morali početi od nule. Međutim, mogli smo ga iskoristiti samo kao početnu točku međusobno povezanih radnih procesa. Razna rješenja isprobali smo pomoću kompjuterske dinamike tekućina - RDT (engl. Computational fluid dynamics - CFD), a zatim i u aerodinamičnom tunelu sa modelom veličine 40 %. Na osnovu dobivenih rezultata dizajnirali smo nove oblike koje smo opet testirali i tako dalje … Istovremeno smo morali dijelove isprobati na vozilu da bi se uvjerili jesu li dovoljno izdržljivi za najsurovije terene. To je radni proces koji nikada nije gotov: kad bi na raspolaganju imali više vremena, sigurno bi postigli još veći napredak i vozilu osigurali još bolje performanse!"

Laurent Fregosi, tehnički direktor

TEHNIČKI PODACI CITROËN C3 WRC

 

Šasija

Građa 

Originalna školjka Citroëna C3 pojačana sa zavarenim lukom na više točaka

Karoserija

Čelik i kompozitni materijali

 

 

Motor

Tip

Citroën Racing GRE 2017 – 1.6 turbo s direktnim ubrizgavanjem

Promjer x Hod 

84 x 72 mm

Zapremina

1600 cm3

Najveća snaga 

380 KM kod 6000 okr/min

Najveći okretni moment 

400 Nm kod 4500 okr/min

Snaga na pojedinačni litar

237 KM/l

Upravljanje ventilima

Dvostruka pomična greda u glavi s pogonom preko zupčanika, 4 ventila po cilindru

Punjenje cilindara

Direktno ubrizgavanje s upravljanjem preko jedinice Magneti Marelli

 

 

Prijenos snage

Tip

Integralno

Kvačilo 

Metalno keramičko sa duplom lamelom

Mjenjač 

6-stupanjski sekvencijski

Upravljanje

Poluautomatsko s ručicom kod volana

Diferencijali 

Prednji i zadnji sa samoblokirajućim mehaničkim upravljanjem
Središnji sa hidrauličkim upravljanjem

 

 

Kočnice

Prednje

Hlađeni diskovi 370 mm (asfaltna podloga) i 300 mm (neravan teren)

Kočiona kliješta sa 4 vodom hlađena cilindra (asfaltna podloga)

Zadnje

Hlađeni diskovi 330 mm (asfaltna podloga) i 300 mm (neravan teren)

Kočiona kliješta sa 4 cilindra

Ručna kočnica 

Hidraulički upravljana

 

 

Ovjes

Tip

McPherson

Amortizeri 

Citroën Racing, podesivi na 3 stepena (kompresija i otpuštanje na velikim i malim brzinama)

 

Točkovi

Asfaltna podloga

Felge 8x18’’ – gume Michelin

Neravan teren i snježna podloga 

Felge 7x15’’ – gume Michelin

 

 

Dimenzije, masa i performanse

Dužina

4128 mm

Širina

1875 mm

Međuosovinski razmak

2540 mm

Razmak među točkovima

1670 mm (naprijed i nazad)

Rezervoar

75 litara

Masa

1190 kg (najmanje) / 1350 kg s opremom (zakonski propis)

ČETIRI POSADE, SPREMNE NA IZAZOV

Kris Meeke / Paul Nagle

Kris Meeke je nakon stečene diplome inženjera strojarstva nastupio na svom prvom reliju 2000. godine. Sa svojim odvažnim i temeljitim pristupom privukao je pažnju Colina McRaea, koji mu je priskočio u pomoć i podržao njegov napredak. Kris je osvojio titulu juniorskog prvaka Velike Britanije u svojoj drugoj kompletnoj sezoni. Osvojena titula otvorila mu je vrata JWRC prvenstva, na kojoj je u sezonama 2003. i 2004. nastupio s Opelom.

Krisa je primijetio Yves Matton i Citroën Sport je s njim sklopio ugovor o učestvovanju na JWRC prvenstvu u sezoni 2005. Za volanom trkaćeg automobila C2 Super 1600 sezonu je započeo pobjedom na reliju Monte Carlo, a na kraju je osvojio treće mjesto u ukupnom poretku prvenstva. Nakon sezone 2006. ostao je bez čitavog programa i nastupao je na pojedinačnim utrkama. U tom razdoblju je započeo suradnju sa Paulom Nagelom iz Irske. On je kao sin suvozača imao već dosta solidno iskustvo koje je stekao od početka sudjelovanja na utrkama 1997. godine.

U sezoni 2009. je Krisa izabrala ekipa Team Peugeot UK za nastupanje na IRC prvenstvu. Za volanom trkaćeg automobila 207 S2000 osvojio je četiri pobjede i stekao titulu prvaka. U sezoni 2010. branio je osvojenu titulu, ali se te godine morao zadovoljiti trećim mjestom.

Dobri rezultati su mu otvorili vrata u novu ekipu Mini, koja se baš u to vrijeme pripremala da se uključi u WRC prvenstvo. Međutim, njihov program je na kraju 2011. godine završen i Kris je ostao bez volana. Zahvaljujući ekipi Citroën Racing u sezoni 2013. nastupio je na reliju po Finskoj i Australiji sa oficijelnim trkaćim automobilom DS 3 WRC.

Budući da se ponovo istaknuo izuzetnom brzinom, ponudili su mu mjesto za volanom ekipe Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team za sezonu 2014. U svojoj prvoj kompletnoj sezoni na najvećem svjetskom nivou uspio se četiri puta plasirati na pobjedničko postolje. Mjesto vozača te ekipe sačuvao je i u 2015. godini kada je osvojio prvu pobjedu u Argentini i sezonu završio među prvih pet u ukupnom poretku prvenstva.

Kad je ekipa Citroën Racing najavila povratak na WRC prvenstvo u sezoni 2017., Kris Meeke je nominiran za njihovog prvog oficijelnog vozača. U sezoni 2016. bio je zadužen za većinu razvojnih testiranja Citroëna C3 WRC, a osim toga je još sedam puta nastupio za ekipu Abu Dhabi Total WRT. Kris se kao pobjednik relija u Portugalu i Finskoj dokazao kao brz vozač na svim vrstama terena koji će se u idućoj sezoni ozbiljno takmičiti za titulu svjetskog prvaka.

Kris Meeke u brojkama

  • Datum i mjesto rođenja: 2. jul 1979., Dungannon (Velika Britanija)
  • Počeci takmičenja: 2000.
  • Prvi WRC reli: Velika Britanija 2002.
  • Broj sudjelovanja na WRC prvenstvu: 73
  • Najbolji rezultat na WRC prvenstvu: 1. mjesto (Argentina 2015, Portugal i Finska 2016.)

Craig Breen / Scott Martin

Craig Breen je sa utrkama započeo 2008. godine na cestama Irske i Velike Britanije, a veliki obrat u njegovoj karijeri dogodio se 2011. godine. Kao učesnik WRC Academy[1] prvenstva uspio je titulu prvaka osvojiti na zadnjem testu brzine relija Wales Rally po Velikoj Britaniji.

Zahvaljujući tituli juniorskog prvaka Craig je u sezoni 2012. izborio mjesto u trkaćem automobilu Fiesta S2000. Sezonu je započeo sa pobjedom na prvenstvu S-WRC[2] u okviru relija Monte Carlo, a zatim su se stvari tragično rasplele. Na reliju Targa Florio (IRC) je njegov suvozač i prijatelj Gareth Roberts, poznat i pod nadimkom "Jaffa", izgubio život u veoma neobičnoj nesreći. Craig je uspio to teško razdoblje prebroditi uz podršku Garethovih prijatelja i članova porodice i sezonu je nastavio sa suvozačem Paulom Nagelom. Na S-WRC prvenstvu uspio je izboriti tri nove pobjede i na kraju sezone titulu prvaka.

Nakon toga mu je suradnju ponudila akademija Peugeot Rally Academy i Craig se počeo takmičiti na evropskom reli prvenstvu. Sezonu 2013. je završio na pobjedničkom postolju sa trkaćim automobilom 207 S2000, a sezonu 2014. sa vozilom 208 T16. U sezoni 2014. je započeo suradnju sa Scottom Martinom. Nakon četiri kompletne sezone WRC prvenstva sa Matthewom Wilsonom i nakon godine dana utrka uz Khalida Al Qassimija, Scott je shvatio kakav talent i potencijal za napredak Craig ima u sebi.

U sezoni 2015. je sa trkaćim automobilom 208 T16 nastupio na dva prvenstva. Usprkos brojnim mehaničkim poteškoćama Craig je uspio završiti sezonu na drugom mjestu ERC prvenstva i na osmom mjestu WRC2 prvenstva.

Zbog dobrih rezultata i njegove upornosti ekipa Abu Dhabi Total WRT ponudila mu je suradnju na šest relija sezone 2016. U Švedskoj je osvojio osmo mjesto, u Poljskoj sedmo, a u Finskoj se uspio plasirati na pobjedničko postolje. Sa tim rezultatima izborio je mjesto za volanom zvaničnog trkaćeg automobila ekipe Citroën Total Abu Dhabi WRT u sezoni 2017.

Craig Breen u brojkama

  • Datum i mjesto rođenja: 2. februar 1990., Slieverue (Irska)
  • Počeci takmičenja: 2008.
  • Prvi WRC reli: Portugal 2009.
  • Broj sudjelovanja na WRC prvenstvu: 37
  • Najbolji rezultat na WRC prvenstvu: 3. mjesto (Finska 2016.)

Stéphane Lefebvre / Gabin Moreau

Stéphane Lefebvre je svoje zube oštrio na promocijskim utrkama reli prvenstva Francuske. U sezoni 2012. osvojio je titulu najboljeg juniora kupa Volant 207, a godinu kasnije se prvi put počeo takmičiti na međunarodnim relijima evropskog prvenstva. Sezonu 2013. je završio na petom mjestu ukupnog poretka kategorije "Pogon na dva točka" ERC prvenstva i ponovo pobijedio u juniorskoj kategoriji kupa 208 Rally Cup.

Stéphane je na sebe dobro privukao pažnju u sezoni 2014. kad je istovremeno osvojio titule FIA Junior WRC, WRC3 i ERC Junior! Nakon osvajanja titule prvaka na JWRC prvenstvu, u idućoj sezoni je bio nagrađen sa šest utrka na WRC2 prvenstvu. Zbog Stéphanovog potencijala se Citroën Racing odlučio da u svoj program uključi dodatne utrke.

Tako je Stéphane nastupio na trinaest utrka svjetskog prvenstva sezone 2015. U okviru relija Monte Carlo pobijedio je na WRC2 prvenstvu, a na preostalim utrkama sezone imao je veoma puno izazova, ali je i dalje stjecao znanje o reliju sa trkaćim automobilom DS 3 R5 , a kasnije i sa DS 3 RRC. Zadnjih pet relija je nastupao za volanom vozila DS 3 WRC. Na prvoj utrci u Njemačkoj osvojio je poene, a sezonu je završio na osmom mjestu u Velikoj Britaniji.

U sezoni 2016. je Stéphan izabran za vozača ekipe Abu Dhabi Total WRT. Tada je započeo suradnju sa Gabinom Moreauom, koji se dvije sezone takmičio na ERC prvenstvu kao suvozač Chrisa Ingrama. U Monte Carlu je sezonu počeo na lijepom petom mjestu.

Stéphane je dokazao svoj napredak i u Portugalu i u Poljskoj, ali je za njega sezona naglo završila u Njemačkoj. Stéphane i Gabin su tamo nastupili izvan programa ekipe Abu Dhabi Total WRT i ozbiljno se povrijedili u teškoj nesreći.

Stéphane se uspio oporaviti do kraja sezone i nastupiti u Velikoj Britaniji, gdje je završio na devetom mjestu. Gabinu je uspjelo da mu se pridruži na reliju Rallye du Var, gdje su obavili puno probnih vožnji prije nego što će se u sezoni 2017. pridružiti ekipi Citroën Total Abu Dhabi WRT.

Stéphane Lefebvre u brojkama

  • Datum i mjesto rođenja: 16. mart 1992., Noeux-les-Mines (Francuska)
  • Počeci takmičenja: 2010.
  • Prvi WRC reli: Francuska 2013.
  • Broj sudjelovanja na WRC prvenstvu: 26
  • Najbolji rezultat na WRC prvenstvu: 5. mjesto (Monte Carlo 2016.)

Šeik Khalid Al Qassimi / Chris Patterson

Šeik Khalid Al Qassimi je prva iskustva u automobilizmu stekao za volanom vozila na četiri točka na relijima koji se organiziraju u pustinji Ujedinjenih Arapskih Emirata. Njegova karijera reli vozača je zapravo počela 2002. godine kad je prvi put nastupio na svim probama FIA prvenstva Bliskog istoka (eng. MERC - Middle East Rally Championship). Iste godine osvojio je titulu prvaka u skupini N i titulu prvaka Ujedinjenih Arapskih Emirata.

U idućoj sezoni je šeik Khalid svojoj riznici postignuća dodao i tri nove pobjede u grupi N i sačuvao titulu državnog prvaka. Međutim, ta je godina za njega zbog ozljede jako loše završila i nekoliko mjeseci nije mogao nastupati na utrkama. U sezoni 2004. vratio se takmičenjima i osvojio titulu prvaka na MERC prvenstvu za volanom trkaćeg automobila Subaru Impreza WRX i izborio je dvije pobjede, u Bahreinu i Siriji.

Tokom 2004. i 2006. godine je šeik Khalid nastavio svoju karijeru na MERC prvenstvu (drugo mjesto u sezoni 2005. i treće mjesto u sezoni 2006.) i učestvovao je i na P-WRC[3] prvenstvu. U drugom dijelu sezone 2007. počeo se utrkivati na najvišem svjetskom nivou sa Fordom Abu Dhabi WRT. Za tu ekipu je sa trkaćim automobilom Fiesta WRC nastupio na približno četrdeset relija. Njegov najbolji rezultat je peto mjesto na reliju po Australiji 2011. godine.

Nakon odmora u sezoni 2012. počeo je ulagati puno truda za uspostavljanje partnerske suradnje među ekipama Abu Dhabi, Abu Dhabi Racing i Citroën Racing. U sezonama 2013., 2014. i 2015. nastupio je na brojnim utrkama WRC i MERC prvenstava. Već je treći put postao vice prvak prvenstva Bliskog istoka.

Od 2014. godine šeik Khalid surađuje sa vozačem Chrisom Pattersonom. Iskusni Britanac, koji je suvozač već približno trideset godina, surađivao je sa Pettrom Solbergom i Krisom Meekeom.

Nakon pobjede na reliju po Dubaiju 2015. godine šeik Khalid odlučio se za odmor na MERC prvenstvu. U sezoni 2016. sudjelovao je na četiri probe WRC prvenstva, a istovremeno je budnim okom pratio rezultate Krisa Meekea, Craiga Breena i Stéphana Lefebvrea u ekipi Abu Dhabi Total WRT.

Nastupa i na relijima izdržljivosti kao i na Cross-country relijima pa ćemo ga gledati na startu relija Dakar 2017. za volanom trkaćeg automobila 2008 DKR. Šeik Khalid nastupit će na nekim odabranim utrkama WRC prvenstva za volanom Citroëna C3 WRC.

Šeik Khalid Al Qassimi u brojkama

  • Datum i mjesto rođenja: 18. februar 1972., Abu Dhabi (Ujedinjeni Arapski Emirati)
  • Počeci takmičenja: 2001.
  • Prvi WRC reli: Akropola 2004.
  • Broj sudjelovanja na WRC prvenstvu: 65
  • Najbolji rezultat na WRC prvenstvu: 5. mjesto (Australija 2011.)

PARTNERJI

IZUZETAN TEHNOLOŠKI LABORATORIJ

Partnerska suradnja među markama Total i Citroën koja traje već čitavih 48 godina zasniva se na četiri čvrsta i komplementarna temelja: istraživanja i razvoj, proizvodnja, prodaja i sport. Neuništivu vezu između dvije robne marke simbolizira slavni slogan "Citroën preporučuje Total" koji se proteže od proizvodnih pogona do specijaliziranih radiona ekipe Citroën Racing.

Od kraja šezdesetih godina prošlog stoljeća to se partnerstvo proširilo i na područje automobilizma. Citroënova vozila su u bojama marke Total ponosno postigla nezaboravne rezultate na nekim legendarnim utrkama onog doba. Lucienu Bianchiju je 1968. godine zamalo izmakla pobjeda na maratonu London-Sydney, tako da je ekipa Citroën-Total morala čekati godinu dana do pobjede Boba Neyreta 1969. godine na reliju po Maroku. Ostali rezultati su već dio historije, ali ipak treba spomenuti izuzetno uspješan period relija izdržljivosti s Vatanenom i Lartigom, period WRC relija sa vozačima Bugalskim, Sainzom i Loebom i period WTCC prvenstva na kojem su se istaknuli López, Muller, Loeb i Ma, pri čemu ne smijemo zaboraviti ni promocijske utrke ekipe Citroën Racing.

Totalu je kao partneru ekipe Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team na prvenstvu WRC posvećen jedinstven publicitet. Od polarne hladnoće u Švedskoj do velike vrućine u Australiji: trinaest testiranja koja se u kalendarskoj godini odvijaju na sva četiri kontinenta donose mnoštvo prilika u sklopu kojih te dvije marke mogu maksimalno iskoristiti svoje partnerstvo i tako postići čak 100.000 zaposlenih u grupaciji kao i stranke B2B i širu javnost.

Total i Citroën njeguju zajedničke vrijednosti kao što su pomicanje granica vlastitih mogućnosti, timski duh, konstantno traganje za perfekcijom i kod suočavanja sa novim izazovima pouzdaju se u dokazane temelje i već se sada raduju pedesetom jubileju partnerske suradnje kojeg će proslaviti 2018. godine!

competition.total.com

ABU DHABI, PRIJESTOLNICA UJEDINJENIH ARAPSKIH EMIRATA

Abu Dhabi, što na arapskom znači "zemlja antilope", osnovan je na području gdje je mlada antilopa dovela nomadsko pleme do pitke vode. Otok, na kojem je na početku stajalo jedva tristo koliba od palminih grana, nešto zgrada i vladareva tvrđava, se od tog vremena do danas razvio u moderan i svjetovni grad Abu Dhabi, današnju prijestolnicu Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Abu Dhabi je osim toga i drugi najnaseljeniji grad i najveći emirat Ujedinjenih Arapskih Emirata. Grad leži na otoku u obliku slova T u podnožju Arapskog zaljeva. U njemu se nalaze zgrade vladinih službi, sjedište vlade Ujedinjenih Arapskih Emirata, palača kraljevske porodice Abu Dhabija i palača predsjednika Ujedinjenih Arapskih Emirata. Danas je grad političko i industrijsko središte države i njen najveći kulturni i trgovački centar.

Ko se zaista želi iskušati u najavanturističkijoj vožnji izvan utabanih puteva i diviti se nevjerovatno lijepom pejzažu, a među ostalim i najvećim dinama u ovo dijelu Sahare, mora se zaputiti u Al Gharbiju, zapadni predio Emirata.

Samo na sat i pol vožnje od Abu Dhabija leži Al Ain, jedna od najstarijih stalno naseljenih naseobina na svijetu koja je na listi spomenika svjetske kulturne baštine organizacije UNESCO. U gradu još danas postoje brojne slikovite tvrđave. Među historijski najvažnije zgrade Ujedinjenih Arapskih Emirata spada tvrđava Al Jahili, koja je izgrađena 1891. godine da bi sa njom zaštitili grad i njegove dragocjene nasade palmi. U toj zgradi je postavljena stalna izložba radova britanskog avanturista Sira Wilfreda Thesigera, koji je četrdesetih godina prošlog stoljeća prešao pustinju Rub Al Khali (Prazni ugao).

Abu Dhabi Racing je poduzeće koje sa svojim inicijativama nastoji povećati prisutnost Abu Dhabija u svjetskom automobilskom sportu. Njegov predsjednik, šeik Khalid bin Faisal Al Qassimi, spada među najiskusnije vozače Ujedinjenih Arapskih Emirata i više puta je bio prvak u reliju na Bliskom Istoku.

U decembru 2012. su Abu Dhabi Racing i šeik Khalid Al Qassimi izrazili svoju strast i privrženost automobilskom sportu stupanjem u partnerstvo sa ekipom Citroën Racing, koja je osam puta među konstruktorima osvojila titulu svjetskog prvaka FIA organizacije.

CITROËN I MICHELIN: NAJBOLJE PARTNERSTVO U RELIJU

Citroën i Michelin dijele dugu industrijsku i takmičarsku prošlost. Marke su zajedno osvojile pet titula svjetskog prvaka na svjetskom reli prvenstvu FIA organizacije i pet pobjeda na svjetskom kupu FIA organizacije u kategoriji Cross-Country Rally.

Već više od četiri desetljeća sudbine Citroëna i Michelina se usko isprepliću u svijetu automobilske proizvodnje. Robne marke su industrijski partneri od vremena kad su prvi put zajedno osvojili mjesto na pobjedničkom postolju WRC prvenstva, na reliju TAP u Portugalu 1973. godine, gdje je Citroën DS21 sa vozačem Franciscom Romaozhinom bio opremljen sa Michelin XAS gumama.

Krajem osamdesetih godina prošlog stoljeća marke su ponovo udružile snage na relijima izdržljivosti i osvojile četiri pobjede na reliju Dakar i pet titula prvaka među vozačima i pet među konstruktorima na kupu Cross-Country Rally World Cup sa trkaćim automobilom ZX Rallye-Raid.

Nakon povratka na prvenstvo relija početkom 2000. godine Citroën i Michelin su osvojili pet titula prvaka među konstruktorima sa vozilima Xsara Kit-Car, Xsara WRC, a zatim i sa DS 3 WRC. Sa 52 pobjede je Citroën marka sa kojom je Michelin osvojio najviše pobjeda na FIA svjetskom reli prvenstvu. Michelin je naravno uključen i u najnoviji projekt Citroën C3 WRC.

Partnerstvo Citroëna/Michelina u brojkama

  • 5 titula prvaka među konstruktorima i 4 titule prvaka među vozačima na WRC prvenstvu
  • 5 titula prvaka među konstruktorima i 5 titula prvaka među vozačima na svjetskom FIA Cross Country Rally World Cup prvenstvu
  • 4 pobjede na reliju Dakar
  • 52 pobjede na prvenstvu WRC relija
  • 128 plasmana na pobjednička postolja WRC relija

ŠVAJCARSKI KVALITET S PRAVIM TAKMIČARSKIM DUHOM OD 1888. GODINE

Certina je marka ručnih satova koja se ponosi bogatom linijom sportskih modela. Njeni sportski modeli satova nisu poznati samo po savršenom estetskom izgledu, nego i po svojoj besprijekornoj kvaliteti.

Sport je idealna aktivnost ako želimo testirati izdržljivost – i to vrijedi za ljude i za satove. Certina satovi od davnina prate vrhunske sportiste. Njihovi satovi zrače karakterističnim sportskim duhom s brojnih aspekata, od dizajna do tehnologije pa sve do filozofije robne marke. Certina izražava svoju privrženost sportu kroz jednostavni izgled svojih satova. A izražava ga i kroz dinamičnost, napredak, pouzdanost i vrhunske kapacitete te robne marke.

Svi Certina satovi moraju zadovoljiti stroga mjerila kvalitete da mogu zadovoljiti visoke standarde. To nesumnjivo dokazuje DS koncept odnosno "Double Security", kojeg je marka uvela 1959. godine da bi satovima osigurala izuzetnu izdržljivost. Zahvaljujući konceptu kompletne zaštite koji je na raspolaganju kod svih modela Certina satova, sve modele krasi izdržljivost i pouzdanost koje su karakteristične za ovu marku.

Svi Certina satovi nose oznaku o porijeklu i kvalitetu "Swiss made", koji potvrđuje da se radi o originalnom proizvodu švajcarskog urarstva. Marka Certina, koja je osnovana 1888. godine u Švajcarskoj, i danas je usko povezana sa svojim geografskim i historijskim korijenima.

Zahvaljujući predanosti marke sportu, Certina je vrlo često prisutna na takmičarskim pistama svjetskih prvenstava i na zapešćima najuspješnijih sportaša. Švajcarska sportska robna marka je oduvijek imala blizak odnos sa svojim karizmatičnim partnerima i prijateljima. U konačnici, upravo oni savršeno razumiju što pokreće ekipu Certina: sportski duh koji konstantno traga za izvrsnošću.

FIA SVJETSKO RELI PRVENSTVO 2017.

Kalendar

Datumi

Utrka

Podloga

C3 WRC na startu

19.-22. januar

Reli Monte Carlo

Asfalt, snijeg i led

2

9.-12 . februar

Reli Švedska

Snijeg in led

2

9.-12 . mart

Reli Meksiko

Neravan teren

2

6.-9. april

Utrka po Korziki

Asfaltna podloga

3

27.-30. april

Reli Argentina

Neravan teren

2

18.-21 . maj

Reli Portugal

Neravan teren

4

8.-11 . jun

Reli Italija-  Sardinija

Neravan teren

3

29. jun – 2. jul

Reli Poljska

Neravan teren

4

27.-30. jul

Reli Finska

Neravan teren

4

17.-20. august

ADAC Reli Njemačka

Asfaltna podloga

3

5.-8 . oktobar

Reli RACC – Reli Španija

Neravan teren i asfalt

4

26.-29. oktobar

Reli Wales Velika Britanija

Neravan teren

4

16.-19. novembar

Reli Australija

Neravan teren

4

 

Glavne novosti pravilnika takmičenja WRC prvenstva za sezonu 2017.

  • Svaki proizvođač na jednoj utrci može nastupiti sa dva ili tri vozila. Na ljestvici svjetskog prvenstva među konstruktorima u obzir se uzima isključivo rezultat najbolje dvije.
  • Redoslijed prioritetnih posada P1 je izmijenjen. Prvi dan utrke takmičari startaju prema redoslijedu ukupnog poretka svjetskog prvenstva (prvog dana relija Monte Carlo u obzir se uzima konačni redoslijed prvenstva sezone 2016.). Idućih dana takmičari startaju prema obrnutom redoslijedu ukupnog poretka na kraju prvog dana.
  • Bonus poeni dodjeljuju se automobilima koji su na Power Stage etapi osvojili prvih pet mjesta (5/4/3/2/1 poena).
  • Testiranja su dozvoljena po čitavoj Evropi do najviše 55 dana godišnje.

Dobro je znati ...:

  • Reli svjetskog prvenstva obično traje šest dana. U utorak i srijedu su na rasporedu probe za upoznavanje. U četvrtak na red dolazi zvanično testiranje ("shakedown") koje je neka vrsta generalne probe prije starta. Sama utrka je podijeljena na etape koje se voze u petak, subotu i nedjelju.
  • Bilo kakva pomoć izvan za to predviđenih servisnih zona strogo je zabranjena. Vozač i suvozač mogu radove na vozilu izvoditi bilo kada (izvan servisne zone) sa bilo kakvim alatom ili opremom koju imaju u vozilu. Tokom pomaganja mehaničari mogu izvoditi intervencije na vozilu ako na ruci imaju traku (četiri po vozilu).
  • Posade imaju na raspolaganju ograničenu kvotu guma koja je za svaki reli određena posebnim pravilnikom. U vozilu mogu biti najviše dva rezervna točka. Citroën koristi gume Michelin.
  • Posada koja u jednom danu odstupi ima idućeg dana ponovno pravo nastupa na reliju (pod uvjetima "Rally2"), ali dobije dodatak od pet minuta za svako testiranje brzine u kojem nije sudjelovala.
  • Prvih deset posada na cilju svake reli probe dobije poene svjetskog prvenstva među "vozačima" i "suvozačima" prema standardnoj ljestvici FIA organizacije: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 i 1 poen. Dok poene na ljestvici svjetskog prvenstva među konstruktorima dobiju dvije najbolje posade koje nominira svaki proizvođač.

Ekipa Citroën Racing u odjeći El Ganso

Porodično poduzeće El Ganso, koje je osnovano u Madridu prije deset godina, zasniva se na vrijednostima kao što su posvećenost, izdržljivost i briga o detaljima. Karakterne osobine i ličnost mlade marke konfekcijske odjeće idealno se poklapaju sa orijentacijom ekipe Citroën Racing. Na velikih priredbama kao što je na primjer bila prezentacija sezone 2017. u Abu Dhabiju, članovi uprave i ekipe Citroën Racing nose odjeću marke El Ganso.

Vozila Citroën


  • NOVI C3
    već od 31.930 KM


  • NOVI Ë-C3
    već od 48.455 KM


  • NOVI C3 AIRCROSS
    već od 35.681 KM


  • NOVI Ë-C3 Aircross
    već od 51.062 KM


  • NOVI C4
    već od 44.453 KM

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Privredna vozila

  • NOVI Berlingo VAN
    NOVI BERLINGO VAN
    već od 36.711 KM + PDV

  • NOVI Ë-Berlingo VAN
    NOVI Ë-BERLINGO VAN
    već od 59.170 KM + PDV

  • NOVI Jumpy
    NOVI JUMPY
    već od 46.702 KM + PDV

  • NOVI Ë-Jumpy
    NOVI Ë-JUMPY
    već od 73.021 KM + PDV

  • NOVI Jumper furgon
    NOVI JUMPER
    već od 46.169 KM + PDV

  • 1