RADIKALAN, ODGOVORAN I OPTIMISTIČAN PRISTUP UKAZUJE NA ODVAŽNE NAMJERE ZA BUDUĆNOST 

Citroën Oli [all-ë] je zadivljujući konceptualni manifest inteligentnih ideja koje su usmjerene na transformaciju statusa quo. To je pravi put za električnu, optimističku i funkcionalnu mobilnost koji će u bliskoj budućnosti poboljšati svakodnevni život svih nas. Citroën Oli [all-ë] se suprotstavlja aktualnim trendovima automobilske industrije koja nudi sve teže, sve kompleksnije i sve skuplja rješenja za električni prijevoz porodica. Oli [all-ë] pokušava odgovoriti na društvene izazove mobilnosti u budućnosti. Dizajniran je po uzoru na inovacije modela AMI i želi ponuditi cjenovno pristupačnu, odgovornu i izuzetnu svestranu mobilnost.

Ambicije i svrha koncepta Citroën Oli je uspostaviti bolju kontrolu nad životnim ciklusom vozila kroz smanjenje težine i kompleksnosti upotrebnom recikliranih materijala kako bi se osigurala veća pouzdanost, cjenovna pristupačnost i duži životni vijek. Citroën Oli je laboratorija ideja na točkovima, pravi manifest sa brojnim izgledima koji prikazuju inteligentne i realističke ideje za budućnost.

Odlikuje se dometom od 400 kilometara, ciljnom masom 1000 kg, potrošnjom 10 kWh na 100 kilometara, najvećom brzinom od 110 km/h za maksimalnu učinkovitost i kapacitetom punjenja od 20 do 80 posto za samo 23 minute. Nadahnuta vozilom Citroën Oli, marka će ponuditi novi pristup vlasništvu, uslugama i iskustvima za vlasnike električnih vozila.

Citroënova mašta ne poznaje granice, zato je to puno više od običnog automobila. U pitanju je pravi pratilac na svakodnevnim putovanjima, jer je koristan bez obzira vozite li ga ili ne. Može se koristiti kao električni uređaj s inteligentnim kapacitetom i snagom koji može posredovati električnu energiju u mrežu, kuću ili dodatnu opremu (V2G i V2L) za svakodnevne životne potrebe i vožnju. Nekonvencionalni oblik karoserije spaja funkcionalnost, učinkovitost i izdržljivost, a o njegovoj učinkovitosti svjedoče identična prednja vrata, odbojnici i zaštitni elementi te lagani materijali.

Ploče poklopca motornog prostora, krova i ravnog poda prtljažnika su izrađeni od recikliranog kartona u obliku saća i izuzetno su otporni, jer na njima možemo stajati. Na inovativnim hibridnim točkovima od čelika/aluminije postavljene su izdržljive i inteligentne gume Eagle GO, razvijene u saradnji s markom Goodyear. Unutrašnjost je prostrana i svijetla, a unutra možemo naći i inovativnu instrument tablu na koju vozač može odložiti pametni telefon i koja projicira informacije o vožnji po cjelokupnoj širini armaturne ploče. Sjedala s naslonima izrađena su od mrežaste tkanine, perivog poda i laganih recikliranih materijala.

Vozilo se može obnoviti, nadograditi i popraviti s recikliranim rezervnim dijelovima, tako da ima još duži životni vijek.

OLI [all-ë]: UTJELOVLJUJE MISIJU MARKE CITROËN

Oli pruža jednostavno, cjenovno pristupačno i inteligentno rješenje za električnu mobilnost koje će ljudima olakšati svakodnevni život zahvaljujući smanjenom utjecaju na našu okolinu. Svakako će postati inspiracija za ideje i inovacije koje će se koristiti u budućim modelima marke Citroën. Oli će biti prvo vozilo na koje ćemo ugraditi najnoviju interpretaciju logoa dvostruke strelice marke Citroën, koja određuje identitet marke i koja će se postupno uvoditi u sve njene nove modele.

Citroën neprestano najavljuje budućnost u kojoj će privatna mobilnost biti dostupna potpuno svima. Uspjeh modela AMI dokazuje da je marka Citroën sposobna da prouzrokuje eksploziju, dovede status quo u pitanje i osmisli ambiciozno konceptno vozilo Citroën Oli.

„Projekt smo nazvali Oli [all-ë] kao posvetu vozilu AMI i naravno zato što utjelovljuje samu suštinu ovog vozila. Naime, još jedan dokaz da je Citroën sposoban svima ponuditi inteligentnu električnu mobilnost koja je u isto vrijeme neočekivana, odgovorna i zadovoljavajuća“ rekao je Vincent Cobée, generalni direktor marke Citroën.

Ako je Citroën s modelom AMI učinio važan korak naprijed u promjeni mikro-mobilnosti, Oli s velikom perspektivom najavljuje promjene na području porodične mobilnosti. Oli je daleko od „dvorca na točkovima« koji ima 2500 kg i koji je zatrpan ekranima i raznim uređajima, već dokazuje da Citroën s odgovarajuće prilagođenim brojem funkcija, inovativnom upotrebom ekoloških materijala i održivim proizvodnim postupkom može adekvatno odgovoriti na potrebe za mobilnošću, koja je ujedno bez emisija i cjenovno pristupačna, privlačna i odgovara potpuno svim životnim stilovima.

Vincent Cobée je objasnio zašto danas Citroën za nas predstavlja koncept Oli: „Nalazimo se u središtu tri društvena konflikta: prvi se odnosi na vrijednosti i ovisnost o mobilnosti, drugi je povezan s ekonomskim ograničenjima i nesigurnošću u pogledu resursa, a treći ilustrira našu rastuću želju za odgovornom i optimističnom budućnošću. Potrošači mogu osjetiti da je doba obilja prošlo i da zaoštravanje propisa i rast troškova ograničavaju njihovu mogućnost slobodnog kretanja, dok potrošači usporedo s tim, zbog sve veće svijesti o potrebi ubrzanja promjena koje bi ograničile globalno zagrijevanje, postaju ekološki odgovorniji.“

Citroën smatra da je došlo vrijeme da se kaže „dosta“ trendu pretjeranog konzumerizma i da se fokusiramo na proizvodnju maštovitih, lakših, manje kompleksnih i zaista dostupnih vozila koja su ujedno inovativna i rekreativna. Drugačiji i jednostavniji AMI je već napravio veliki korak u tom smjeru.

Osim toga, elektrificirani i električni modeli vozila, kao što su na primjer ë-C4 i novi ë-C4-X, laka komercijalna vozila, kao što su ë-Berlingo i ë-SpaceTourer, već sada obećavaju Citroënovim klijentima da će moći koristiti pogodnosti električnog motora i dijeliti vrijednosti marke, kao što su na primjer udobnost i snažna osobnost. S vozilom Oli, Citroën nam odvažno otkriva da se namjerava uhvatiti u koštac s izazovima mobilnosti u budućnosti tako što će svaki najmanji detalj iznova dizajnirati kako bi ograničio resurse i materijale, te će na taj način ponuditi vozila po pravoj cijeni koja su izuzetno svestrana, jednostavna i gostoljubiva za korištenje s pravim dometom.

Laurence Hansen, direktorica produkata i strategija Citroën i Laurent Barria, direktor marketinga i komunikacija Citroën, uvjereni su da Citroën Oli [all-ë] utjelovljuje misiju marke Citroën s kojom želi demokratizirati električnu mobilnost na zabavan, optimističan i bezbrižan način. „Oli je radni alat s kojim možemo realizirati naše maštovite i pragmatične ideje u pogledu proizvodnje u budućnosti. Ove ideje se možda neće ostvariti u isto vrijeme u takvom fizičkom obliku koji ovdje vidimo, ali će budući Citroëni zasigurno nositi u sebi inspiraciju ove inovativnosti i kreativnosti,“ objašnjava Laurence Hansen.

Laurent Barria je ovom prilikom naglasio: „Svjesni smo da teško i veoma veliko vozilo, umjesto užitka, vrlo brzo može postati teret kako s ekonomskog tako i s ekološkog aspekta. Također primjećujemo da su potrošači sve osjetljiviji na probleme sa zagađivanjem i prometnim gužvama i zato odgovorno biraju marke i vozila. Zbog toga se u Citroënu ne fokusiramo samo na proizvodnju pouzdanih vozila, već nastojimo s našim klijentima uspostaviti trajna partnerstva preko inovativnih usluga i iskustava koja im osiguravaju životni stil kakav žele.“

Vincent Cobée pritom priznaje da optimistička budućnost ovisi o temeljnim reformama, a ne o jednostavnom prilagođavanju našeg načina trošenja, izbora, potrošnje, kretanja, zagađivanja, prikupljana otpada i razmišljanja i ističe: „Automobilska industrija nesumnjivo neće biti u stanju da izbjegne revolucionarne promjene koje se dešavaju u svim sektorima u vrijeme kada se suočavamo s problemima koji nastaju zbog prekomjernog konzumerizma. Svojim djelovanjem Citroën dokazuje da postoje nekonvencionalni načini mijenjanja stvari koji nisu ni dosadni ni rigorozni. AMI je odličan primjer toga i ponosni smo na njegov uspjeh, jer nudi izvornu i savremenu mobilnost.“

OLI [all-ë]: PRAVI ŽIVOTNI SAPUTNIK

Oli je pravi životni saputnik odnosno svakodnevno koristan koncept koji ljudima pomaže da žive ispunjenim životom, čak i kada nisu u pokretu. On nudi utočište od poplave novih tehnologija i pravi je član porodice koji omogućuje ponovo povezivanje s prirodom i ekologijom. Osim što promovira mobilnost s nultim emisijama, Oli nas može potaknuti na potpuno električni stil života. Također se može koristiti kao „električni uređaj“, budući da je opremljen inteligentnim sistemom „Vehicle to Grid“ (V2G), koji ne samo da omogućuje pohranjivanje više električne energije koju stvaraju solarni paneli na kući i vraćanje nazad dobavljačima električne energije, već pomaže i u otklanjanju problema s opskrbom električne energije u vremenskim intervalima najveće potražnje ili u slučaju nestanka struje.

Olijev nekonvencionalni stav i oblik karoserije bez suzdržavanja odišu karakterom, produktivnošću i pozitivnim stavom koji je sličan kompaktnom SUV-u, sa dimenzijama dužine 4,20 metara, visine 1,65 metara i širine 1,90 metara. Njegov izgled mijenja ustaljene stilske zapovijedi i odaziva se na potpuno sve potrebe: porodično vozilo, urbani istraživač, vozilo za avanture ili službeni partner.
Iako poklopac motornog prostora, poklopac prtljažnika i krov kod klasičnog vozila djeluju kao prikladna podloga za kućne poslove, kao što je obrezivanje drveća, zapravo su daleko od dovoljno čvrste podloge da bi na njima mogli stajati.

Naravno, to na važi za Citroënovog Olija! Osim što ima zahvaljujući ravnom poklopcu motornog prostora, krova i platforme prtljažnika potpuno jedinstvenu siluetu, ove površine su odabrane zbog svoje lakoće, visoke otpornosti i maksimalne izdržljivosti. Ploče su toliko tvrde i čvrste da na njih može stajati odrasla osoba, iako su 50 posto lakše kao jednakovrijedne površine od čelika. Njihova svestranost i izdržljivost otvaraju nove mogućnosti za one vlasnike koji žele maksimalno iskoristiti svoje vrijeme na poslu ili u slobodno vrijeme.

Svjesna odluka za dizajniranje ravnih površina za osiguranje ciljeva na području resursa i materijala omogućila je eksperimentiranje s kontrastom vertikalnih i vodoravnih dizajnerskih elemenata, na primjer u detaljima stakla i osvjetljenja. Vjetrobransko staklo je vertikalno budući da ima najkraći razmak između gornjeg i donjeg ruba, što je omogućilo upotrebu najmanje moguće količine stakla. Osim što vjetrobransko staklo ima manju masu i manje je kompleksno, manji su i troškovi njegove izrade ili popravke, a putnici su manje izloženi suncu pa imaju manju potrebu za klima uređajem. Kao rezultat toga, potrošnja baterije smanjena je za 17 %.



OLI [all-ë]: KREATIVAN KAO KAMIONET

Citroën Oli je dizajniran kao svakodnevni pratilac koji je u svim situacijama jednostavan za upotrebu, bilo da se radi o prijevozu namještaja, utovaru sup daske ili šatora na krovu za vikend uz obalu. Na prostranu i modularnu platformu prtljažnika možemo staviti sve isto kao i kod kamioneta. Pojedinačni nasloni za glavu na zadnjim sjedalima mogu se umetnuti u krov, a staklo na prtljažnim vratima može se podići, tako da se 994 milimetara široka uklonjiva platforma za utovar sa 679 mm produžava na 1050 mm.

Oli nudi izuzetnu svestranost i jednostavan utovar. Prtljažna vrata se preklapaju i nakon uklanjanja ploče za utovar na raspolaganju je čak 582 mm visine između poda vozila i zadnjeg stakla. Nakon postavljanja platforme na njeno mjesto, neposredno iznad nje oslobađa se koristan i osiguran prtljažni prostor, visine 330 mm. Lagana i ravna ploča pokretljive platforme izrađena je od iste strukture recikliranog kartona kao ploče poklopca motornog prostora i krova.

Na svakoj strani poda su promišljeno raspoređene vodilice na koje mogu korisnici pričvrstiti kukice ili dodatnu opremu. Na bočnim stijenama nalaze se dodatna mjesta za odlaganje za sigurno spremanje predmeta od znatiželjnih pogleda prolaznika. Prtljažna vrata su sastavljena od dva dijela: donja ploča od čelika koja ima na sredini posebnu površinu za registarsku tablicu, iznad koje se nalazi crna površina s perforiranim uzorkom na kojoj je zapisan najnoviji slogan marke: „Nothing moves us like Citroën“.

Ključno područje u kojem je moguće s inovacijama produžiti životni vijek, izdržljivost i smanjiti troškove, nesumnjivo su točkovi i gume, jer se svi slažemo da su skupi i štetni za okolinu. Citroën Oli opremljen je novim prototipnim točkovima koji spajaju 20-inčne hibridne felge s konceptualnim, izdržljivim i inteligentnim gumama koje su razvijene zajedno s markom Goodyear. Aluminijske felge su skupe i rasipne za proizvodnju, a čelični točkovi su teški. Zbog toga smo redizajnirali obje vrste felgi. Hibridne felge vozila Oli su 15 posto lakše od jednakovrijednih čeličnih felgi, što doprinosi smanjenju ukupne mase vozila za 6 kg.

U unutrašnjosti su se dizajneri poigravali s ograničenjima. Umjesto potpune instrument table s više ekrana i skrivenim računalima, Oli ima jednu samu letvicu u obliku cijevi koja se proteže cijelom širinom vozila, tako da su na jednoj strani ugrađeni upravljačko vratilo i volan, a na sredini nosač za pametni telefon i pet tastera za klima uređaj. Cijev ima elektrificiranu vodilicu po kojoj se mogu klizno pomjerati USB utičnice za priključenje dodatne opreme. Vrlo kreativno rješenje za napajanje uređaja ili priključivanje aparata za kavu dok čekate da djeca dođu iz škole.

Umjesto visokih sjedala koja blokiraju svjetlost i zauzimaju sav prostor u putničkoj kabini, Olijeva prednja sjedala štede prostor i zahtijevaju gotovo 80 posto manje dijelova od sjedišta jednakovrijednog SUV-a.
U skladu s Citroënovom predanošću udobnosti putnika, prednja sjedala su pričvršćena na pod s prilagodljivim izolacijskim obručima od materijala TPU, koji se mogu reciklirati i koji ublažavaju nepravilnosti i vibracije na cesti po uzoru na slavne progresivne hidrauličke graničnike.

ŽIVOTNI KRUG

Dug životni vijek je ključno poglavlje u priči Citroëna Oli, koji razvija vlastitu kružnu privredu. Oli je dokaz da se vozilo može lako ponovo izumiti i po pristupačnoj cijeni osigurati više uzastopnih korištenja. Naime, vlasnici se mogu odlučiti za tvorničko obnovljene dijelove, nove dekorativne dodatke ili boje i čak dijelove koji će se s vremenom još poboljšavati.

Zadatak Olija je nadahnuti budućnost cjenovno pristupačne, održive i ugodne mobilnosti za porodice, kao i budućnost same marke Citroën.