CITROËN: 100 GODINA SMELOSTI I INOVACIJA

CITROËNOVO NASLJEĐE

Od 1919. godine, Citroën brend je pokazao svoju odvažnost i ogromnu privrženost ljudima.

Sa zaostavštinom koja traje skoro jedan vek i više od 300 modela, od kojih su neki ostavili trag u istoriji automobila, brend Citroën je urezan u srce gotovo svakog Francuza.

Pozivamo vas da zaronite u sagu o njegovoj istoriji, koju je započeo vizionar genij André Citroën.

 

POREKLO LOGO-a

Putujući Poljskom 1900. godine, André Citroën je otkrio proces izrade zupčanika od metala, što se u to vrijeme smatralo pravom inovacijom. Jedan od sistema koristio je dvostruke strelice. Politehnički inženjer i budući osnivač brenda Citroën kupio je licencu za ovaj zupčasti menjač i adaptirao ga za upotrebu u svojim fabrikama u Francuskoj. Odabrao je dvostruku strelicu kao logo svoje prve kompanije.

100 GODINA ISTORIJE

1919 ANDRÉ CITROËN
Hrabrost. Kreativnost. Tehnologija. Tri riječi koje ilustruju viziju Andréa Citroëna, pionira automobilske industrije. Citroënova velika avantura započela je 1919. lansiranjem Citroëna Type A. 
1921-1922 OGLAŠAVANJE NA NEBU NAD PARIZOM
Godine 1921. Citroën je predstavio drugi model u svojoj prodajnoj ponudi: B2. Zatim je Citroën 5HP predstavljen na Salonu automobila u Parizu. Na otvaranju salona, ​​avion je ispisao ime brenda Citroën na nebu iznad francuske prestonice. 
1922-1924 KRSTARENJE KROZ SAHARU I AFRIKU
U želji da dokaže pouzdanost svojih vozila, André Citroën je 1922. godine odlučio lansirati gusjeničara B2 10HP na pohod kroz Saharu. Ojačan uspjehom ove misije, dvije godine kasnije organizovao je tzv. Crnu ekspediciju – putovanje tokom kojeg su prešli čitav afrički kontinent, od sjevera do juga. 
1926-1930 CITROËN B14, C6 1 & C4
Godine 1926. Citroën je predstavio svoj B14, automobil za masovno tržište tretiran kao luksuzni automobil. Uspjeh je tu. Tri godine kasnije, lansiran je C6 1, prvo brzo francusko komercialno vozilo. A 1930. godine pojavio se komercijalni C4, opremljen sa uklonjivim sjedištima i dvodijelnim vratima prtljažnika. 
1931. ŽUTA ODISEJA KROZ AZIJU
Pet godina nakon Croisière Noirea, Citroën prelazi azijski kontinent od Bejruta do Pekinga. Nazvano "Citroën Central Asia Expedition", žuta odiseja ima za cilj da dokaže tehničke kvalitete vozila svijetu. 
1932-1934 CITROËN ROSALIE & TRACTION AVANT
Čak i pre nego što je Salon automobila u Parizu otvorio svoja vrata u jesen 1932. godine, najnoviji model, dostupan sa 8, 10 i 15 konjskih snaga, izašao je iz fabrika Citroëna, koji je imao veoma posebnu auru. Nazvali su ga "Rosalie" i oborio je sve brzinske rekorde na trkalištu Linas-Montlhéry. Godine 1934. novu revoluciju pokrenuo je Traction Avant (francuski: pogon na prednje točkove), koji je ime dobio po svom pogonu na prednje točkove. 
1935 CITROËN U NEVOLJAMA
Nažalost, lansiranje modela Traction Avant nije riješilo ozbiljne finansijske probleme s kojima se kompanija u to vrijeme suočavala. Krajem 1934. Michelin je kupio Citroën kako bi spriječio kolaps marke. 3. jula 1935. umro je André Citroën. Pierre Boulanger preuzeo je dužnost izvršnog direktora brenda sa logotipom dvostruke strelice. 
1936-1939 TRACTION AVANT 15-SIX & TUB
Godine 1938. model 15-Six pridružio se porodici vozila Traction Avant. Udobno i brzo vozilo nazvano je "kralj puta". Sljedeće godine, model TUB počeo je ciljati poslovne korisnike, nudeći važnu inovaciju: bočna klizna vrata za utovar tereta. 
1945-1947 RENOVIRANJE CITROËN FABRIKA JAVEL
Tokom Drugog svetskog rata, fabrika Javel je zaustavila proizvodnju zbog razornog bombardovanja. 1945. godine fabrika je obnovljena. Godine 1946. Citroën je na Oktobarskom salonu predstavio tri nova modela: 11 B, 11 BL i 15/6. Na ovom događaju je po prvi put predstavljen i Type H, nasljednik modela TUB. 
1948-1950 PREDSTAVLJEN JE 2CV
2CV je prvi put predstavljen javnosti na Salonu automobila u Parizu. Model je ponudio potpuno novi pristup individualnom transportu, a do 1990. godine proizvedeno je 5 miliona njegovih jedinica. Godine 1950. na tržište je ušla mala verzija kombija sa dozvoljenim opterećenjem od 250 kg, koja je dostigla brzinu od 60 km/h i imala je potrošnju goriva od 5 l/100 km. 
1955-1958 DS & CITROËN ID 19
Godine 1955. Citroën je predstavio DS na Salonu automobila u Parizu. Vozilo, koje je dizajnirao Flaminio Bertoni, izazvalo je pravu revoluciju u aerodinamici i estetskom izgledu. Godine 1958. ID 19 je pobijedio na reliju Monte-Carlo. Nakon ove pobede, Citroën je odlučio da učestvuje u trkama drumskih automobila. 
1960-1969 CITROËN AMI 6, DYANE & MÉHARI
1960. godine, Ami 6 je lansiran širom Evrope istog dana. Godine 1967. Dyane je preuzeo mehaničke dijelove modela 2CV, ali je dobio modularnost karavana. Godine 1968. Méhari je poništio ustaljene stilske propise. Vozilo sa plastičnom karoserijom, pogodno za sve puteve i sve vrste upotrebe, postalo je prava ikona svog vremena. 
1970-1974 CITROËN SM, GS & CX
Luksuzni i sportski SM, lansiran 1970. godine, dodatno je poboljšao inovacije modela DS. Iste godine predstavljen je GS, koji se ističe najaerodinamičnijom karoserijom na tržištu. Marka je 1974. godine predstavila model CX sa hidropneumatskim ovjesom i futurističkom instrument tablom, čime je obilježila povijest automobilizma. 
1976-1978 CITROËN LN, LNA & VISA
Godine 1976. CX karavan je prvi put predstavljen na Salonu automobila u Parizu, a ubrzo nakon toga i LN, koji je uspješno odgovorio na naftnu krizu tako što je bio opremljen najmanjim motorom u cijeloj gami. Godine 1978. brend je lansirao modele LNA i Visa kao prva serijsko proizvedena vozila opremljena integriranim elektronskim paljenjem. 
1980-1987 2 CV CHARLESTONE, CITROËN BX  & AX
Godine 1980. lansirano je ograničeno izdanje 2CV Charlestona, koji je svojom dvobojnom karoserijom privukao toliko zanimanja da je pušten u serijsku proizvodnju. Godine 1982. Citroën je pokrenuo pravu revoluciju sa BX dvosobnim limuzinom modernog dizajna koji je imao 5 vrata i 5 sjedišta. Četiri godine kasnije, AX je pružio iznenađenje. 
1989-1994 CITROËN XM, ZX & JUMPER
XM je označio povratak brenda u high-end segment, sa inteligentnim hidraktivnim ovjesom, svjetskom premijerom koja mu je donijela titulu evropskog automobila godine i 14 drugih nagrada. Godine 1991. ZX je ponudio kliznu stražnju klupu sa podesivim naslonom. Godine 1994. Citroën je lansirao model Jumper zajedno sa brendovima Peugeot i Fiat. 
1995-1998 CITROËN SAXO, BERLINGO & XSARA PICASSO
Citroën je lansirao Jumpy, svoje kompaktno lako komercijalno vozilo. Na osnovu ovog lansiranja, Citroën Berlingo je ušao na tržište sljedeće godine, a ubrzo su uslijedili Berlingo Multispace i Saxo. Citroën je 1997. godine predstavio Xsara Picasso, kompaktnu, jednoprostornu limuzinu sa petoro vrata, povodom stogodišnjice Pariskog salona automobila. 
2000-2004 CITROËN C5 & C3
Citroën C5, spoj elegancije i dinamike, prvi put je predstavljen na Svjetskom sajmu automobila 2000. godine. Dvije godine kasnije, Citroën C3 je počeo da se prodaje u Francuskoj. Njegove obline su podsjećale na 2 CV, a isto je bilo i sa prijemom! 
2005-2008 CITROËN C1, C6, C4 PICASSO & C-CROSSER
Proizvodnja modela C1 počela je 2005. godine. Brend je predstavio model C6, pravi izlog tehnološkog znanja. Sljedeće godine pojavio se C4 Picasso, prvi Citroënov kompaktni MPV. Godine 2007. lansirali su svoj prvi SUV pod nazivom C-Crosser. 2008. godinu obilježio je C3 Picasso, koji se isticao po udobnosti života. 
2009 KREATIVNA TEHNOLOGIJA
Na rođendan svog osnivača, Citroën je po prvi put predstavio novi slogan brenda: Kreativna tehnologija. Brend je također otkrio potpuno novi logo sa hromiranim i zaobljenim dvostrukim strelicama u trodimenzionalnom obliku. Ispod njega je crvenim slovima ispisano ime Citroën. 
2010-2012 C-ZÉRO & LINIJA DS
Citroën je 2010. pokrenuo ofanzivu na električni pogon sa novim gradskim automobilom C-Zéro, prvim u dugom nizu takvih modela! Ista lokacija po prvi put je dočekala liniju DS, odnosno njen prvi model, DS3. Usledio je 2011. DS4, kupe sa četvoro vrata i podignutom šasijom. Model DS5 je predstavljen u Šangaju. 
2014-2015 C4 CACTUS & E-MÉHARI
Sa C4 Cactus, Citroën je 2014. godine ponudio pravu alternativu klasičnim hečbekovima, kombinujući praktičnost i estetiku. Krajem naredne godine lansiran je E-Méhari, optimistični kabriolet sa četiri vrata sa 100% električne energije, kao moderna verzija Méharija iz 1968. godine. 
2017-2019 CITROËN SUV MODELI
Citroën je 2017. godine ušao na tržište SUV vozila sa modelom C3 Aircross. Slijedio je C5 Aircross, izuzetno udobno vozilo sa ovjesom s progresivnim hidrauličnim limiterima i sjedištima Advanced Comfort. U 2019, brend je lansirao svoj prvi plug-in hibridni model, Citroën C5 Aircross Hybrid SUV. 
100 GODINA CITROËNA
Povodom obeležavanja stogodišnjice brenda Citroën, u Ferté-Vidameu je organizovan „Susret veka“. Ova lokacija je od legendarnog značaja za brend, jer je tu nastao model 2 CV, lansiran 1948. godine. Više od 10.000 kolekcionara, 4.200 vozila i više od 60.000 ljudi okupilo se na ovom istorijskom događaju. 
2020 AMI
Početkom 2020. godine Citroën je iznenadio cijelo tržište modelom AMI, koji se smatra jedinstvenim rješenjem za mobilnost. Električno i izuzetno kompaktno vozilo dostupno je svima, čak i onima bez vozačke dozvole, a dostupno je uz pristupačne ponude koje se prilagođavaju svakom pojedincu. 

VIRTUALNI MUZEJ CITROËN ORIGINS

Pokrenut 2016. godine i dostupan u 65 zemalja, ovaj virtuelni muzej okuplja kolekciju od 83 legendarna Citroëna.

Nudi jedinstveno impresivno iskustvo, vizuelno i audio, otkrivanje brendovih modela, u 3D, u zatvorenom i na otvorenom.

CITROËN KONZERVATORIJA

Od 1919. do danas, Citroën je izgradio automobilsko nasleđe bez premca. Naslijeđe koje čuva Konzervatorij Aulnay-sous-Bois, fizički muzej u kojem se nalazi jedna od najvećih kolekcija automobila na svijetu s više od 400 povijesnih modela.

Ne zaboravljajući industrijske i komercijalne arhive koje prate istoriju jednog amblematskog brenda.