CITROËN PREDSTAVLJA KONCEPT C5 AIRCROSS
21.10.2024
  • Na ovogodišnjem Pariškom sajmu automobila, Citroën je premijerno predstavio C5 Aircross Concept, moćnu i temperamentnu viziju svog budućeg SUV-a iz C segmenta. 
  • Konceptno vozilo otkriva novi i izuzetno samouvjeren dizajn. Korišteni su brojni arhitektonski i dizajnerski trikovi za povećanje efikasnosti površina, što je prilično jedinstveno na tržištu SUV-ova, koje nije baš naklonjeno aerodinamici.
  • C5 Aircross Concept temelji se na višeenergetskoj platformi STLA Medium, na koju je moguće ugraditi sve pogonske sklopove za različite namjene: motore s unutrašnjim sagorijevanjem, hibridne motore ili električne izvedbe. 
  • C5 Aircross Concept, koji obećava jedinstven nivo udobnosti i prostranosti u unutrašnjosti, najavljuje model koji će na tržište doći 2025. godine.

 

Po predstavitvi modela C3 Aircross znamka Citroën s svetovno premiero konceptnog vozila C5 Aircross Concept potvrđuje svoj skok na trgu SUV-ova. Ovaj koncept izražava viziju o tome kakav bi trebao biti budući Citroënov SUV segmenta C. Vozilo C5 Aircross Concept potvrđuje dinamičnost marke, koja je prošla kroz temeljnu obnovu i sposobna je ponuditi prodajni program prilagođen očekivanjima svakog segmenta, pametno odgovarajući na potrebe kupaca koji traže pristupačan SUV sa jedinstvenim karakterom, prostranom unutrašnjošću, puno udobnosti i praktičnim rješenjima za obitelji. C5 Aircross Concept pokazuje velike ambicije Citroëna u ovom segmentu, koji nastavlja osvajati kupce. 

Zasnovan je na višeenergetskoj konstrukcijskoj platformi STLA Medium grupe Stellantis. Njegov stav je moćan, pun snage i temperamenta. Budući da je silueta SUV modela već po samoj definiciji prilično nezgodna, dizajneri su osmislili brojne trikove kako bi smanjili njen utjecaj. Volumen vozila je pun, njegove površine su tečne. Njegova visina je ograničena, zadnji prevjes produžen. Na prednjem dijelu poklopac motora je spušten, a na zadnjem dijelu krov se završava u padajućoj liniji. Prtljažna vrata su vrlo vertikalna, putnička kabina je zakrivljena, zadnji kutni zidovi ukrašeni su aerodinamičnim dodacima, zadnja svjetla Citroën Light Wings izgledaju kao da su odrezana kako bi usmjeravala svjetlosni snop. Njegovi dizajneri su pri oblikovanju eliminirali suvišno i dali prednost bitnom, istovremeno naglašavajući novi identitet i suvremenost marke. Osim dužine od 4,65 metara, ponosi se i jedinstvenim proporcijama koje ukazuju na puno prostora u unutrašnjosti. C5 Aircross Concept obećava mirnu i povezanu vožnju te je idealan pratilac obitelji s raznovrsnim potrebama.

 

Moćan i samouvjeren SUV

Citroën će na vrlo konkurentnom i sve više jedinstvenom tržištu SUV-ova s konceptom C5 Aircross Concept promijeniti pravila igre u području dizajna i dinamike. Predstavlja se s velikim volumenima koji naglašavaju jednostavnost cijele siluete. Na njegovom vertikalno postavljenom prednjem dijelu prikazuje se novi logotip koji izražava snagu i fluidnost linija.

5 Aircross Concept se udaljio od mekih zaobljenih linija i preuzeo oblik čvrstog, ozbiljnog SUV-a. Osim toga, slijedi nove smjernice dizajna marke i ponosi se samouvjerenim stavom koji omogućuju jedinstvene proporcije. Njegova karoserija ima umjerenu visinu od 1,66 metara i dužinu od 4,65 metara (15 cm više nego kod trenutnog modela C5 Aircross), a prožeta je linijama i površinama koje ga čine vitkim i punim energije. Radi se o snažnom i privlačnom ravnotežu, temeljenom na suvremenom i moćnom dizajnu, po kojem se razlikuje od ostatka tržišta.

Silueta automobila počiva na širokim kolotocima i izraženim bokovima, zahvaljujući kojima ima stabilan položaj na cesti i samouvjeren stav. Istovremeno, velikodušna unutrašnjost ukazuje na puno prostora u vozilu i jasno daje do znanja da se radi o obiteljskom vozilu. Dizajnerski koncept bočnih površina pokazuje izražen pomak od prednjeg prema zadnjem dijelu zbog rubne linije uhvaćene između dva napeta rebrasta elementa koji se protežu prema zadnjem dijelu, čineći vozilo čvrsto na kotačima. To je pravi elegantan dizajn koji osigurava energičnost bez suvišnih dekorativnih elemenata.

Vrlo vertikalni profil zadnjeg dijela daje dojam da se u njemu krije vrlo veliki volumen za prtljagu. Blaga udubina na prednjim vratima pomogla je grafički očuvati opće ravnoteže i omogućila vertikalni dizajn koji je usklađen s najnovijim Citroënovim siluetama. Ta skladnost izražena je i vertikalnim bojama Color Clips na prednjim vratima i ukrasnoj maski vozila C5 Aircross Concept, koje se povezuju s modelima C3 i C3 Aircross i predstavljaju pravi potpis ovog koncepta.

 

Svjetlosni potpis, simbol inovativnog dizajna

 

Prednji dio krasi novi trotočkovni svjetlosni potpis, karakterističan za najnovije modele marke, zasnovan na vitkim segmentima koji tvore prodoran pogled i naglašavaju osjećaj širine vozila. Optički blokovi su pravi statusni simbol ovog koncepta, jer kombiniraju suvremenost, tehnologiju i karakterne crte. Čiste i isklesane dizajnerske linije blatnika i poklopca motora su u suprotnosti s tehničkim aspektima ukrasne maske i farova.

Na zadnjem dijelu crna ukrasna letvica na prtljažnim vratima postavljena je vrlo visoko, kako bi vozilo bilo zaista brzo uočljivo i izgledalo šire. Dizajneri su zadržali trotočkovni svjetlosni potpis, ali su ga posebno za ovaj model ponovno interpretirali. Njegov arhitektonski dizajn je spektakularan. Dvije svjetlosne točke su odvojene od bočne letvice karoserije i čini se da lebde kao dvije peraje na boku vozila. Ovaj sklop nazivamo Citroën Light Wings. Svojim izuzetno originalnim položajem pomaže usmjeravati zračni tok i upravljati složenom aerodinamikom na ovom dijelu vozila.

 

Izrađen u korist učinkovitosti

 

C5 Aircross Concept je dobio čvrsto prianjajuće elemente karoserije, jer je aerodinamika vodeće načelo njegovog dizajna. Dizajneri su se morali suočiti s ovim izazovom u području SUV-ova, kod kojih arhitektonske zahtjeve često ograničavaju aerodinamičke karakteristike. Važna načela razvoja dizajna vozila C5 Aircross Concept bila su optimalna učinkovitost i dizajn. Svaki detalj je obrađen s mišlju na ovaj konačni cilj, bez ikakvog ugrožavanja identiteta automobila ili luksuzne unutrašnjosti. Rezultat toga je procijenjeni 30 km duži električni domet na autocesti u odnosu na trenutni model C5 Aircross.

Prednji dio je prožet tečnim linijama bez neravnina, krajnji dio poklopca motora je nešto niži i udubljen kako bi olakšao aerodinamički otpor. Površine su pune i velikodušne, bez prekinutih linija. Cijela silueta vozila C5 Aircross Concept je s aerodinamičkog aspekta dobro uravnotežena. Zbog dužine od 4,65 metara i produženog zadnjeg prevjesa vozilo izgleda izuzetno vitko, a njegova umjerena visina od 1,66 metara osigurava optimalan protok zraka duž cijele dužine.

U zadnji dio je uloženo posebno puno truda zbog poboljšanja aerodinamičke učinkovitosti. Krov je stožast, kabina je na vrhu zakrivljena. U području zadnjeg kutnog zida primjetni su aerodinamični dodaci, koji su dizajnirani inspirirani tehnologijom i elektronskim uređajima, posebno u vezi s njihovim pristupom hlađenju i ventilaciji. Zadnji kutni zid ukrašen je dvobojnim rebrastim elementima koji pomažu usmjeravati protok zraka. Tome doprinose i lebdeća zadnja svjetla Citroën Light Wings sa svojom simboličnom završnom obradom. Pomicanjem lamela svjetlosnog potpisa na potpuno neobično mjesto, dizajneri su uspjeli poboljšati aerodinamiku ovog ključnog elementa vozila, kako bi zadržali njegove aerodinamičke karakteristike i volumen putničkog prostora. Zadnja svjetla kombiniraju šuplji dio s jedne strane i letvice koje se protežu prema van, kako bi uspostavili dodatnu aerodinamičku podršku koja doprinosi učinkovitosti.

Prioritet aerodinamike je eliminacija zračnog otpora. To znači vrtloženje protoka zraka iza vozila, koje ga zadržava i tako predstavlja protivnika u postizanju cilja. Kod konceptnog vozila C5 Aircross zakrivljeni volumen u blizini zadnjeg branika je dizajniran tako da se pri određenoj brzini protok zraka pri približavanju vrtlogu djelomično obrne i stvori potisak. Krov je udubljen, također zbog bolje aerodinamičke učinkovitosti na različitim točkama vozila ugrađene su lopatice i otvori za zrak, koji dodatno poboljšavaju aerodinamičke karakteristike vozila.

 

Citroën prvi put s konstrukcijskom platformom STLA Medium

 

Izbor vozila marke Citroën u Europi temelji se na suvremenim konstrukcijskim platformama, prilagođenim segmentima B i C. Novi C3 i C3 Aircross predstavili su konstrukcijsku platformu Smart Car, prilagođenu europskim standardima i opremljenu sustavima za pomoć pri vožnji i povezivost, koji mogu ispuniti očekivanja kupaca ovog segmenta. C5 Aircross Concept najavljuje SUV marke Citroën, koji će biti zasnovan na novoj konstrukcijskoj platformi STLA-Medium. Višeenergetski C5 Aircross Concept (s termičkim, hibridnim i 100% električnim pogonom), može se prilagoditi potrebama širokog kruga kupaca u ovom tržišnom segmentu. Zajedno s ovom platformom kupci će moći koristiti brojne sustave za pomoć pri vožnji i najsuvremeniji sučelje za povezivost i informacijsko-zabavni sustav. Pruža veliku prilagodljivost pri dimenzioniranju, što je idealno za arhitekte i dizajnere. Sa svojom dugom međuosovinskom razdaljinom C5 Aircross Concept je idealno dizajniran kako bi osigurao puno prostora za prijevoz pet osoba.

 

Još više udobnosti, povezivosti i prostora u unutrašnjosti

 

C5 Aircross Concept otkriva zapanjujuće nove proporcije vozila, koje bi moglo biti sljedeći SUV segmenta C iz izbora marke Citroën. Također skriva druge novosti, posebno u putničkom prostoru, koje za sada ostaju tajna. Citroën je za unutrašnjost ovog koncepta zamislio ambijent pravog salona, u kojem će se pet putnika moći opustiti i bezbrižno putovati.